۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۳۰۵

دیدار آیت الله اراکی با یکی از مراجع تقلید نجف

دیدار آیت الله اراکی با یکی از مراجع تقلید نجف
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضرت آیت الله یعقوبی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله شیخ محسن اراکی رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان با حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله یعقوبی در این دیدار به نقش مراجع تقلید در حفظ اسلامی اصیل و ترسیم منهج فکری سلیم در برابر مقابله با انواع تهدیدات اشاره کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، رساندن صدای اسلام به بیشتر نقاط زمین یکی از وظایف مرجع تقلید که امتداد خط انبیا و ائمه (علیهم السلام) هستند، است.

آیت الله اراکی نیز در این دیدار از نقش حضرت آیت الله یعقوبی برای حمایت از جنبش های اسلامی و جریان های فکری که امام خمینی (ره) و شهیدان صدر و سایر مراجع و علما پایه گذاری کردند، تقدیر کرد و خاطرنشان ساخت: این علمای بزرگ با اندیشه هوشمندانه خود توانستند با حکمت و صبر معادلات بسیاری را در زمینه های جهاد و عمل اسلامی تغییر دهند، آنچنان که توانستند بر روح ایمان تپنده در قلب امت اسلامی باقی بمانند و نسل های با بصیرت در این راستا تربیت کنند.

وی بر ضرورت افزایش ارتباطات علمی و شناختی بین حوزه های علمیه قم و نجف به ویژه در زمینه های فعالیت های فقهی تاکید کرد و گفت: مرکز فقه نظام که تحت اشراف ما قرار دارد کتابی را تحت عنوان «فقه النظام السياسي» را در سه جلد به زبان عربی منتشر کرده که مشتق از فقه جامعه است.

گفتنی است که بیش از این آیت ‌الله محسن اراکی به دعوت ارباش رییس شئون دینی ترکیه به این کشور سفر کرد. این سفر با هدف هم اندیشی با بزرگان و علمای ترکیه و افتتاح مسجد جامع “چاملیچا” که بزرگترین مسجد ترکیه است،  صورت گرفته است.

آیت الله اراکی پس از ترکیه با هدف دیدار با مراجع تقلید به شهر مقدس نجف اشرف سفر کرد.

ارسال نظرات