۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۰۶۳۷۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

گزینش حکیمانه، عاطفه ماندگار و اطلاعت پذیری نسخه پایدار همسرداری اسلامی

گزینش حکیمانه، عاطفه ماندگار و اطلاعت پذیری نسخه پایدار همسرداری اسلامی
استاد حوزه علمیه قم گزینش حکیمانه، رابطه عمیق عاطفی، اطاعت‌پذیری و کسب رضایت همسر را اساس سبک همسرداری حضرت خدیجه(س) توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کریمه اهل‌بیت برگزار شد به بررسی الگوی همسرداری حضرت خدیجه سلام‌الله علیها پرداخت و اظهار داشت: جوانان توجه داشته باشند انتخاب همسر(گزینش ) اساس استحکام و هویت پرهیز از طلاق است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه به معیارهای انتخاب همسر از منظر حضرت خدیجه سلام‌الله علیها اشاره کرد و گفت: نقل‌شده است حضرت در خطاب به رسول اکرم(ص) فرمودند«یَابْنَ عَمّ! اِنّی قَدْ رَغِبْتُ فِیكَ لِقِرابَتِكَ مِنّی وَ شَرَفِكَ فی قَوْمِكَ وَ اَمانَتِكَ عِنْدَهُمْ وَ حُسْنِ خُلْقِكَ وَ صِدْقِ حَدِیثِكَ؛ ای پسرعمو! من به خاطر خویشاوندی‌ات با من، و شرف و امانت‌داری‌ات در میان قوم خود، و به جهت اخلاق نیك و راست‌گویی‌ات، به تو تمایل پیدا كردم. »

استاد حوزه علمیه قم رابطه عاطفی را از اوصاف سبک همسرداری حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برشمرد و ابراز داشت: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها اشعار بسیار زیادی در وصف حضرت محمد(ص) دارند که تاریخ آن‌ها را ثبت و ضبط کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اطلاعت پذیری را از دیگر ویژگی‌های الگوی همسرداری حضرت خدیجه(س) برشمرد و گفت: مردان نیز توجه داشته باشند که نگاه به زن نباید یک نگاه بهره‌مندی باشد؛ به این معنا که در خوشی‌ها و سخی‌ها باید همراهی طرفینی به زندگی مشترک حاکم باشد.

استاد حوزه علمیه قم کسب رضایت همسر را از ویژگی‌های برجسته سبک همسر داری محبوب‌ترین همسر رسول اکرم(ص) توصیف کرد و عنوان داشت: شرایط شعب ابی‌طالب شرایطی ویژه بود شرایطی که حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با حضور در آن اوج وفاداری با نبی گرامی اسلام و دین مبین اسلام را اثبات کرد.

وی افزود: ازدواج‌های نبی اکرم(ص) علاوه بر تدارک مصالحی ایمانی در جریان رسالت پس از رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله علیها بود ین در حالی است که حضرت بارها از حضرت خدیجه بین اصحاب و همسران خود پس از رحلت ایشان تعریف کردند و سخن‌ها گفتند./837/ج

ارسال نظرات