۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۰۶۴۶۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان:

قابل فهم بودن، ویژگی یک منبر خوب است

قابل فهم بودن، ویژگی یک منبر خوب است
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت بهره مندی مبلغان از فرصت های تبلیغی گفت: مبلغان باید ویژگی یک منبر خوب و قابل فهم را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اعزام و فعالیت مبلغان در ماه مبارک رمضان بیان داشت: مبلغان باید از این فرصت های تبلیغی که در اختیار دارند در راستای تبیین و ترویج ارزش های دینی، اخلاقی و معنوی در جامعه بهرمند شوند.

وی به بیان ویژگی یک منبر خوب اشاره کرد و افزود: مبلغان باید در درجه نخست به نیاز مخاطب و نیاز جامعه توجه داشته باشند و سخنرانی خود را محور نیازها در نظر بگیرند.

حجت الاسلام ولی پور یک منبر خوب زمانی تأثیرگذار خواهد بود که با زبان مخاطب صحبت کرد، از کلمات ساده، قابل فهم و تأثیرگذار استفاده شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سخنانی که در یک منبر خوب مطرح می شود باید با تکیه بر آیات و روایات باشد تا بیشتر بر مخاطب تأثیر بگذارد، عنوان داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب یک منبر خوب باید قابل فهم باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه یک منبر خوب منبری است که عوام بفهمند و خواص بپسندند، اظهار داشت: باید اصطلاحات حوزوی را به زبان مردم بیان کنیم.

وی در ادامه بر عمل و تبلیغ کاربردی تأکید و عنوان کرد: با تبلیغ به موقع و تأثیرگذار باید دین را به صورت کاربردی وارد زندگی مردم کنیم و نتیجه این مهم کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از ورود هجمه ها به کانون خانواده ها است.

حجت الاسلام ولی پور بیان داشت: نتیجه تبلیغ اثرگذار و یک منبر خوب جذب مخاطب به مساجد و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه است./9451//310/خ

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات