۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۰۶۵۵۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
60 طلبه خضری دشت بیاض در پل دختر، وقف های رمضانی قاینات و فعال شدن گشت های نظارتی رمضان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، 60 طلبه از مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) خضری دشت بیاض برای کمک به بازسازی منازل، به منطقه سیل زده پل دختر رفتند.

حجت الاسلام علیزاده، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) گفت: این طلبه ها به مدت 10 روز در مناطق سیل زده برای کمک به سیل زدگان حضور دارند.

وقف های رمضانی قاینات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات، با بیان اینکه  10 مورد وقف با نیت قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در قاینات وجود دارد، گفت: درآمد حاصل از عواید این موقوفه ها صرف تلاوت قرآن در مساجد و حسینیه ها و بقای متبرکه می شود.

حجت الاسلام رحیمی، با اشاره به برگزاری سه محفل بزرگ و محوری تلاوت کلام ا... مجید در ماه مبارک رمضان در حسینیه امام رضا (ع) و در جوار امامزاده زید فرخ آباد، ادامه داد: 16 مورد از نیت واقفان این شهرستان مربوط به افطاری روزه داران می شود.

فعال شدن گشت های نظارتی رمضان

گشت مشترک نظارتی دام‌پزشکی ویژه طرح تشدید نظارت ماه مبارک رمضان در خضری دشت بیاض فعال شد.

رضا محمودی زاوه، رئیس شبکه دام‌پزشکی قاینات اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از مواد غذایی آلوده، گشت مشترک نظارتی دامپزشکی به اتفاق دستگاه هایی مانند جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه قنادی ها و شیرینی فروشی ها را انجام می دهد.

برنامه بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر

برنامه های تدارک دیده شده برای سالروز فتح خرمشهر در قاینات اعلام شد.

سرهنگ هزاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قاینات، با تاکید بر برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم بزرگداشت سوم خرداد، برگزاری زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر شهدای فرخ آباد، غبارروبی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فتح خرمشهر، برگزاری نمایشگاه عکس شهدای عملیات بیت المقدس، دیدار با حماسه سازان و ایثارگران شرکت کننده در عملیات بیت المقدس، برگزاری رقابت های ورزشی، حضور بسیجیان و خانواده های شهدا و پیش کسوتان دفاع مقدس در نماز جمعه و همایش تجلیل از رزمندگان و خانواده های شهدای عملیات فتح خرمشهر را از برنامه های تدارک دیده شده اعلام کرد./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات