۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۰۶۷۵۵
استاد حوزه علمیه قم:

معضل بیکاری با خانه‌نشینی حل نمی‌شود

معضل بیکاری با خانه‌نشینی حل نمی‌شود
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که معضل بیکاری با خانه‌نشینی حل نمی‌شود، افزود: زندگی هدفمند روش مقابله با معضل بیکاری و رمز موفقیت در مسیر بندگی خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد، با بیان این که هدف از خلقت یکی از اساسی‌ترین پرسش‌هایی است که در طول تاریخ بشریت همواره از سوی مسلمانان و دیگر انسان‌ها مطرح شده است، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم از خلقت به عنوان امری هدفمند یاد می‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که هرکسی دارای ویژگی‌ها و استعدادهایی است که باید این ویژگی‌ها را بروز دهد، تصریح کرد: هدف از خلقت بروز استعدادها است.

وی افزود: مقایسه هدف خلقت با فعالیت‌ها و اعمال انسان امری غلط است، چراکه خداوند برای خلقت انسان هدف خاصی را در نظر دارد ولی ممکن است انسان همواره در مسیری مخالف اراده خداوند از خلقت گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که پرستش و بندگی دومین هدف از خلقت انسان است، ادامه داد: باید توجه داشت که اولین هدف خلقت بروز استعدادهای انسانی بود که این استعدادها در سرای آخرت بروز می‌کند؛ زیرا زندگی آخرت، ادامه زندگی انسان در این عالم خاکی است.

وی با اشاره به اینکه در این عالم خداوند کسی را سعید و شقی خلق نمی‌کند، اظهار داشت: خداوند به سعید و شقی شدن انسان‌ها علم دارد و این انسان‌ها هستند که با اعمال و رفتار خود در مسیر سعادت و شقاوت حرکت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تمامی اعمال انسان در این دنیا برای جبران نقص است، یعنی اگر انسان غذا می‌خورد برای جبران گرسنگی است؛ بنابراین این عالم تنها مقری زودگذر برای زندگی است و در عالم آخرت است که نواقص از بین رفته و انسان به‌طور کامل می‌تواند استعدادهای خود را بروز دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه در این عالم روش‌های مختلفی برای موفقیت وجود دارد، ادامه داد: اولین روش موفق شدن در عالم هستی، داشتن زندگی هدفمند است.

وی افزود: امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند «در این عالم هیچ انسانی نباید بی‌هدف باشد».

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: مهم‌ترین آفتی که زندگی نسل جوان را در جامعه امروزی تهدید می‌کند بی‌هدفی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که در جامعه امروز جوانان به دلیل رواج بیکاری بی‌هدف هستند، خاطرنشان کرد: با خانه‌نشینی مشکل بیکاری برطرف نمی‌شود و هرگاه به حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله عرضه می‌کردند «جوانی بیکار است، آن حضرت در پاسخ می‌فرمودند آن جوان از چشم من افتاد».

وی مشورت با افراد با تجربه، اهم مهم کردن امور زندگی، برنامه‌ریزی و پرداختن به امور واجب را از دیگر رمزهای موفقیت در زندگی دنیوی عنوان کرد./837/ج

ارسال نظرات