۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۰۷۰۵۵
نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد؛

توجه به ویژگی های شخصیتی آیت الله تالهی

توجه به ویژگی های شخصیتی آیت الله تالهی
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: دست اندرکاران کنگره ویژگی های شخصیتی آیت الله تالهی را در هنگام برگزاری کنگره باید برجسته کنند چرا که این موضوع نیاز جامعه ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در ستاد استانی کنگره بزرگداشت آیت الله  تألهی با اشاره به این که امروز در جامعه اسلامی الگوهای فرهنگی و اجتماعی ما دچار آسیب شده‌اند اظهار داشت: زمانی که برخی افراد که قابلیت لازم را دارا نیستند و تنها به دلیل شهرتشان در جامعه به عنوان الگو مطرح می‌شود باعث آسیب زدن به رشد و تکامل جامعه خواهند شد.

وی افزود: ما در حوزه و دانشگاه اساتید و نخبگان بسیاری داریم که می‌توانند به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی برگزاری بزرگداشت هایی همچون آیت الله تالهی را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: معرفی روحانیت اصیلی که توانسته در طول 1400 سال پناهگاه مردم باشد از دیگر نکاتی است که ما باید در هنگام برگزاری این کنگره به آن توجه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: عرفان آیت الله تألهی اصالتی اسلامی داشته و توانسته جنبه اجتماعی خود را نیز حفظ کند و در عین خلوت و معرفت، جامعه را نیز هیچ گاه رها نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان امام خمینی (ره) از بزرگان عرفان دانست و گفت: امام(ره) توانستند با استفاده از عرفان خود و ارتباطشان با مردم انقلاب اسلامی را رقم بزنند و زمینه پیروزی آن را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: ایشان در جریان انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس یکی از شخصیت های بود که در تمام صحنه ها حضور داشت و با همه اقشار ارتباط نزدیکی داشتند.

امام جمعه همدان عرفان آیت الله تألهی را عرفانی نامید که ضمن ارتباط با بدنه جامعه از آحاد مردم نیز دستگیری می‌کرد و تاکید کرد: دست اندرکاران کنگره این ویژگی شخصیتی ایشان را در هنگام برگزاری کنگره باید برجسته شود چرا که این موضوع نیاز جامعه ماست.

وی با انتقاد از وجود کتب معنوی که امروز در بازار عرفان را به صورت گزینشی به جامعه ارائه می دهند یادآور شد: این معنویت منقطع از منبع است و برخاسته از دین نیست لذا ما به عرفان دینی و حقیقی نیاز داریم مردم را باید با این موضوع آشنا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با ابراز تاسف از اینکه حقیقت دین به جوانان معرفی نشده است، عنوان کرد: هنگام برگزاری کنگره آیت الله آقانجفی همدانی ما شاهد تاثیرات اجتماعی و فرهنگی آن در جامعه و در سطح ملی بودیم که گواه آن جمعیت عظیمی بود که هنگام برگزاری مراسم حضور داشتند.

وی در پایان تاکید کرد: برگزاری کنگره‌ای همچون کنگره بزرگداشت آیت الله تألهی بزرگداشت علم، اخلاق و عرفان است که امیدوارم بتوانیم در این عرصه  نیز ما بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم/979//210/خ

 

هادی شاملو
ارسال نظرات