۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۱۳۵
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

ارائه 5000 میلیارد وام بلا عوض در جهت بازسازی مناطق سیل زده کشور

ارائه 5000 میلیارد وام بلا عوض در جهت بازسازی مناطق سیل زده کشور
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: وام شهری 50 میلیون و روستایی 40 میلیون تومان بوده که 5 هزار میلیارد تومان وام ارزان و بلاعوض در اختیار مردم سیل زده قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده که بین بنیاد مسکن انقلاب و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تفاهم نامه ای که امروز به امضا می رسانیم در جهت امر تکمیل ساختمان افراد نیازمند در سیل زده بوده که در نهایت 2500 میلیارد تومان وام احداثی و به همین میزان وام بلاعوض به مردم خسارت دیده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وام های اعطایی به واحدهای شهری و روستایی گفت: 31 هزار واحد شهری و روستایی وام احداثی 39 هزار واحد مسکونی وام تعمیری و 42 هزار واحد مسکونی وام معیشتی داده می‌شود.

تابش ضمن تبیین شرایط تسهیلات بلاعوض ابراز کرد: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهر 12 میلیون تومان و در روستا 10 میلیون تومان است و همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان‌های تعمیری در شهر و روستا 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده و سقف وام بلاعوض معیشتی هم 5 میلیون تومان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سقف وام در نظر گرفته شده برای جبران هزینه اسکان موقت در شهرها 12 میلیون تومان و در روستاها هم 6 میلیون تومان است.

تابش با اشاره به این نکته که با این ارقام نمی شود خانه ای بنا کرد گفت: ما برای تکمیل واحدهای آسیب دیده اظهار نیاز به سود بنیادها، نهادها و مردم داشتیم و از این رو بنیاد مستضعفان 8 تن سیمان برای احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده و یک تن سیمان رایگان برای تعمیر واحدهای آسیب دیده ارائه خواهد کرد.

 گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان امام هم برای تکمیل 20 هزار واحد مسکونی اعلام آمادگی کرده است که در مرحله اول 30 میلیارد تومان پرداخت می‌کند./811/پ۲۱۰/ق

محرمی محرمی
ارسال نظرات