۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۶۰۷۲۲۳
مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان:

کانون خانواده نباید با بحران عاطفه روبرو شود

کانون خانواده نباید با بحران عاطفه روبرو شود
حجت الاسلام قاسم زاده گفت: محبت وعاطفه در خانواده سرمایه بزرگی است که این سرمایه بزرگ را باید حفظ کرد و اجازه نداد کانون گرم خانواده با بحران عاطفه روبرو شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباس قاسم زاده یکشنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت شهیدان سید حسین حسینی، سید محمد ولی زاده و حسن انواری و در ادامه برنامه طرح زندگی به رنگ خدا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، خدا رحمت کسی که گذشته و آینده خودش را بداند و بر اساس آن زندگی جامعی را برای خودش ترسیم کند.

وی افزود: به هر میزان که شناخت ما از خدا بیشتر باشد معرفت ما نیز نسبت به خدا بیشترخواهد شد و هر چقدر معرفت ما به خدا بیشتر شود عملکرد ما در زندگی براساس معرفتی خواهد بود که نسبت به خدا پیدا کرده ایم و در آن زمان است که زندگی ما رنگ بوی الهی خواهد داشت.

حجت الاسلام قاسم زاده در ادامه عدم مهر و عاطفه در برخی از خانواده‌ها را به عنوان چالش امروز پیش روی خانواده دانست و اظهار داشت: منشا اصلی بحران محبت و عاطفه در برخی از خانواده‌ها اشتغال مادر خانواده در بیرون از خانه و در مشاغل غیر مرتبط با زنان است.

به گفته وی، محبت و عاطفه در خانواده سرمایه بزرگ زن و شوهر در کانون گرم خانواده است که این سرمایه بزرگ را باید حفظ کرد و اجازه نداد کانون گرم خانواده با بحران عاطفه روبرو شود.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان حضور زن در خانه را سبب آرامش خانواده دانست و اظهار داشت: زن در خانواده به عنوان مدیر خانه دارای جایگاه رفیع تربیت فرزندان است.

حجت الاسلام قاسم زاده برخی از مشاغل بیرون از خانه را مخالف با روحیات لطیف زن دانست و گفت: برخی از مشاغل برای زنان در بیرون از خانه سبب برهم زدن آرامش خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز استفاده از زنان در مشاغل غیر مرتبط با زنان در بیرون از خانه رواج یافته است و بیشترین آگهی‌ها امروز برای استخدام بانوان و ترجیحا مجرد است که خانواده را با مشکل روبرو کرده است و به کانون خانواده آسیب‌های جدی وارد کرده است.

به گفته وی، اشتغال زنان در بیرون از خانه سبب فرزند آوری کمتر در خانواده‌ها و کاهش نسل جوان و یا افزایش آمار طلاق و بچه‌های طلاق در جامعه شده است.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان گفت: برخی مشاغل بیرون از خانه از جمله پرستاری و پزشکی و معلمی ویژه بانوان و از جمله مشاغل مورد نیازی است که بانوان می‌توانند در این مشاغل فعالیت کنند و جامعه از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: کاهش فرزند آوری در خانواده‌ها تبدیل به سونامی سالمندی در جامعه شده است به طوری که کشور‌های اروپایی که ما راه اشتباه آنها را رفتیم امروز در وضعیتی قرار گرفته اند که به دنبال گرفتن تابعیت نیروی‌های جوان کار از دیگر کشور‌ها هستند.

وی در ادامه بر ایجاد تقویت مهر و عاطفه و احترام متقابل در بین اعضای خانواده تأکید کرد و گفت: روابط خانوادگی با فامیل و اقوام می تواند به رندگی ما رنگ و بوی الهی بدهد./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات