۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۰۷۳۰۲
استاد حوزه:

معصیت مانع استجابت دعا می شود

معصیت مانع استجابت دعا می شود
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی وجود مقتضی و عدم مانع را شرط استجابت دعا دانست و تصریح کرد: موانع استجابت دعا را به وجود نیاورید، خداوند مستجاب الدعوه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم در ادامه بحث خود در زمینه موانع استجابت دعا گفت: شرط استجابت دعا وجود مقتضی و عدم مانع است؛ مقتضی وجود حاجت و طرح کردن درخواست است اما افراد نسبت به مانع بی توجه هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در زندگی بسیاری از افرادی که می گویند دعای ما مستجاب نمی شود، مشاهده می شود که پدر و مادر آنها ناراضی هستند یا این که پدر و مادر آنها از دنیا رفته اند اما خیراتی برای آنها انجام نمی دهند؛ سهل انگاری نسبت به نماز نیز از موانع استجابت دعا به شمار می رود.

وی با تصریح بر این که موانع استجابت دعا را به وجود نیاورید خداوند مستجاب الدعوه است، اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) می فرماید زمانی خواهد آمد که درون مردم بد خواهد شد در حالی که ظاهر آنها زیبا است و آنها با تمام وجود دعا می کنند اما دعای آنها مستجاب نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان داستانی مبنی بر پوشیدن لباس روحانیت از سوی یک دزد، تصریح کرد: امروز نیز این گونه دزدها فراوان شده است و مردم باید بیشتر مراقب باشند و حواس خود را جمع کنند.

وی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) در پاسخ به سؤال جوانی مبنی بر دلیل عدم استجابت دعایش فرمودند از کسی حاجتی درخواست کرده ای که گناهش را انجام داده ای، چگونه می خواهید دعای شما مستجاب شود؛ زمانی که بندگی خداوند کردید می توانید از خداوند توقع استجابت دعا داشته باشید.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: گناه نکردن از توبه کردن راحت تر است؛ گناه در دنیا نیز انسان را ذلیل خواهد کرد چنانچه در روایت آمده است زلیخا خطاب به حضرت یوسف(ع) می گوید شکر خدایی که بزرگی را به واسطه معصیت عبد و عبدی را به واسطه طاعتش به بالاترین مقام می رساند./1324/ج

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13
مصطفی رستمی
ارسال نظرات