۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۰۷۳۸۴
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی:

علما اجازه جولان باطل در جامعه را ندهند

علما اجازه جولان باطل در جامعه را ندهند
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که عده ای حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند، گفت: علما و اهل ایمان و دین وظیفه دارند که اجازه ندهند باطل در جامعه جولان پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه تفسیر خود که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره حجر گفت: از ویژگی های پیامبران این بود که حلیم، رئوف و مهربان بودند که به عذاب قوم خود راضی نمی شدند و رسول اکرم(ص) همواره در دنیا و حتی در قیامت به فکر امت خود هستند.

وی افزود: پیامبران و اولیای الهی همواره همه تلاش خود را به کار گرفتند تا جامعه را به مسیر صحیح هدایت کنند اما متأسفانه برخی قوم ها بر کار نادرست خود لجبازی می کردند و به آن مسیر ادامه می دادند تا شامل عذب الهی شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به سرنوشت قوم حضرت لوط اظهار داشت: حضرت لوط بسیار تلاش کردند که قوم خود را از انجام کار خلاف شرع نجات دهند اما آن ها بر کار نامشروع خود پافشاری کردند و خداوند متعال عذاب الهی را بر آن ها نازل کرد.

وی ادامه داد: اگر انسان هوشیار و آگاه باشد به سراغ معصیت الهی نمی رود و تقوا پیشه می کند تا رضایت الهی را کسب کنند و اگر کسی مسیر معصیت را در پیش بگیرد در دنیا و آخرت دچار مشکل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که انسان گاهی انسان حق را با باطل و باطل را حق می بیند، ابراز داشت: انسان باید مراقب باشد که حق را باطل و باطل را حق نکند، اگر آگاهان جامعه اسلامی حضور در میادین نداشته باشند دشمنان و بدخواهان حق را باطل جلوه می دهند.

وی عنوان کرد: نباید اجازه داد که کسانی حقیقت را به صورت رسمی به باطل تبدیل کرده و بر اساس آن عمل کنند، علما و اهل ایمان و دین وظیفه دارند که اجازه ندهند باطل در جامعه جولان پیدا کند.

محمد قمین
ارسال نظرات