۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۴۷۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پاسخ هرگونه اقدام نظامی علیه ایران نابودی تلاویو و حیفا خواهد بود

پاسخ هرگونه اقدام نظامی علیه ایران نابودی تلاویو و حیفا خواهد بود
استاد حوزه علمیه گفت: آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد چون می داند با کمترین تحرک نظامی علیه ایران حیفا و تلاویو با موشک های پیشرفته با خاک یکسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، سه شنبه در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: در معارف الهیه از دو علم نام برده شده است.

وی با اشاره به یکی از آن دو علم که علم اکتسابی است، ادامه داد: انسان مدرسه و دانشگاه می رود، استادی رشته های مختلف علمی را از روی کتاب یاد می دهد، انسان گوش می دهد و‌ هوش خود را به کار می‌گیرد و به علم  که استاد می دهد عالم می شود؛ این علم، علم اکتسابی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علم اکتسابی با زحمت و تلاش کسب می شود، عنوان کرد: علم اکتسابی ارزشمند است و جزء علوم مادی محسوب می شود و در زندگی انسانها کاربرد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه اسلام به کسب علوم مادی دستور داده و انسان ها را به کسب آن تشویق کرده است، اظهار داشت: رسول خدا(ص) می فرمایند: اگر دانشی در چین است شما برای به دست آوردن آن علم به سرزمین مورد نظر سفر کنید و عالم به آن علم شوید.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید به ابزار جنگی مجهز باشند تا دشمنان جرات حمله به جوامع اسلامی را پیدا نکنند، ابراز داشت: تا زمانی که جهان به دست معصوم حکومت نمی شود ضروری است جامعه اسلامی در مقابل دشمنان مسلح شود و اسلحه های بازدارنده بسازد ولو اینکه به کار نگیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر ما به تجهیزات نظامی تولید شده داخلی مجهز نبودیم به طور قطع آمریکا به ما حمله می کرد، حال چرا او به ما حمله نمی کند؟ با این حال که قدرت نظامی اول جهان محسوب می شود و یا چرا ترامب در سخنزانی خود اعلان می کند که ما قصد جنگ نظامی با ایران را نداریم! چون او‌ یقین دارد با آمادگی که جمهوری اسلامی ایران دارد اگر دست از پا خطا کند به یک روز نمی کشد که تلاویو، حیفا و دشمنان اماراتی ایران به خاک سیاه می افتند، برای همین آنان هرگز به ایران حمله نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: امروز ابر نظامیان آمریکا می دانند که اگر به ایران حمله کنند در عرض دو روز دست نشانده های آنان در خاورمیانه به جهنم می روند؛ بر همین اساس بود که پیامبراکرم(ص) فرمودند: از بیت المال هزینه پرداخت کنید تا افرادی در ساخت تجهیزات نظامی عالم شوند؛ بنابراین قدرت نظامی جامعه اسلامی در دل دشمنان هراس ایجاد می کند.

وی درباره علم لدنی، گفت: پروردگار عالم برای درون هر انسانی یک روزنه ای به طرف علم خویش قرار داده که اگر دارنده روزنه لیاقت داشته باشد جلوه ای از علم الهی را از طریق آن روزنه باطنی دریافت می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این روزنه برای افراد فرق می کند، اندازه و ظرفیت هر انسان را خداوند لحاظ می کند و براساس آن ظرفیت به او علم باطنی عطا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان حدیثی، ابراز کرد: در روایت است علم باطنی رازی است از رازهای پروردگار که در وجود هر بنده ای که خداوند بخواهد آن علم را قرار می دهد؛ بنابراین اگر انسان آن روزنه باطنی را نبندد به اندازه ظرفیت وجودی خود می تواند آن راز را دریافت کند.

وی با بیان اینکه روزنه بین وجود امام حسن مجتبی(ع) و پروردگار متعال به صورت کامل باز بود، عنوان کرد: امام حسن(ع) انسان کامل بودند، در معارف الهیه انسان کامل به عالم کبیر و جهان هستی به عالم صغیر تعبیر می شود، کل این عالم صغیر در وجود کتاب عالم کبیر نقش شده است؛ براساس آیات الهی امام مبین ائمه اطهار(ع) هستند از این رو عالم هستی با آن گستردگی که دارد در برابر امام مبین جهان صغیر است و در باطن امام معصوم قرار دارد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید: همه اعمال انسان را خداوند، پیامبراکرم(ص) و‌ مومنان مشاهده می کنند؛ مراد از مومنان اهل بیت(ع) است؛ هر زمان که انسان عمل زشتی انجام می دهد قلوب اهل بیت(ع) آزار می بینند و در روایت است که آزار پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) آزار خداوند است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 20
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات