۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۷۷۰۱
آیت‌الله صدیقی مطرح کرد؛

رمضان بهترین فرصت برای کسب حب فی الله و بغض فی الله

رمضان بهترین فرصت برای کسب حب فی الله و بغض فی الله
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه محبت اولیای الهی رمز نجات انسان است، گفت: رمضان بهترین فرصت برای کسب حب فی الله و بغض فی الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، گفت: رمضان، ماه انقطاع الی الله است.

وی افزود: خداوند متعال بشر را برای خود آفرید تا انسان همه ملک وجودی خود را تقدیم حضرت حق کند و از خداوند استعانت بجوید.

آیت‌الله صدیقی یا اشاره به اینکه انسان با مراقبت از نفس می تواند مورد عنایت حضرت حق قرار بگیرد، بیان داشت: انسان در مراقبه ماه مبارک رمضان زمانی که بین خواسته الهی و خواسته نفسانی خداوند را انتخاب می کند در اصل به خود نه گفته و به جواب مثبت داده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه انسان موجودی پیچیده است، ابراز کرد: برخی انسان ها در محضر خداوند اهل نماز خواندن و روزه گرفتن هستند اما آنان در اصل نماز و روزه را پرستش می کنند؛ این دسته افراد کسانی هستند که به فرمان و دستورات الهی شک و شبهه وارد می کند.

وی نخستین گام در مسیر بندگی را توجه به ذات اقدس احدیت دانست و گفت: انسان همه اعمالش باید خالصانه برای خداوند باشد در این صورت است که اعمال او الهی می شود و می تواند به قرب پروردگار نائل شود.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه ماه رمضان سیر الی الله است، تصریح کرد: انسان در این ماه خودش را از علایق دنیوی قطع می کند تا با وصل شدن به شب قدر بتواند در وجود مبارک امام زمان(عج) ذوب شود؛ ماه رمضان بهترین فرصت است تا انسان بتواند حب فی الله و بغض فی الله پیدا کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: محکم‌ترین ریسمان الهی آن است که حب و بغض انسان تنها برای کسب رضای خداوند باشد چنین انسانی گرفتار خواسته های نفسانی و لذائذ دنیوی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه همه افعال انسان مومن عبادت است چرا که او هیچ عملی را برای غیر رضای الهی انجام نمی دهد، گفت: اطاعت از دستورات الهی و انجام اعمالی که خداوند انسان را به آن فرمان داده برای مومن بسیار راحت است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: رمز نجات انسان محبت خداوند و اولیای الهی است بنابراین در این ایام از درگاه الهی باید این محبت الهی را درخواست کرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات