۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۰۷۸۰۶
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

باید مقابل زیاده‌خواهانی که به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند، بایستیم

باید مقابل زیاده‌خواهانی که به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند، بایستیم
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه مردم در جامعه‌ اسلامی باید در صحنه حضور داشته باشند، گفت: باید مقابل زیاده‌خواهانی که به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند، بایستیم.
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی شامگاه جمعه در نخستین شب از لیالی قدر در جمع مردم شب‌زنده‌دار کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) با اشاره به اعمال توصیه شده در شب‌های قدر اظهار داشت: باید از ظرفیت شب‌های قدر به خوبی استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه امشب شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) است گفت: آن حضرت یکی از شخصیت‌های عظیم و عزیز تاریخ بشریت است.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه علی (ع) قرآن ناطق است بیان کرد: حضرت علی (ع) از شخصیت‌های بی بدیل تاریخ است و همه این درس‌ها را از مکتب رسول‌الله (ص) آموخته است و تربیت یافته مکتب نبوی است.
 
وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمود من به امر خداوند علی (ع) را تربیت می‌کنم تا در آینده بازوی من باشد گفت: باید درس‌های فراوانی را که مکتب علوی می‌گیریم را در زندگی آویزه گوش خود کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه نخستین درس این مکتب درس عبودیت و بندگی است و هیچ ارزشی به پای این مسئله عبودیت نمی‌رسد عنوان کرد: خداوند بهترین بندگانش را در قرآن عبد خوانده و این ارزش عبودیت و بندگی خداوند را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه اگر بنده خدا باشیم به آزادی و آزادگی حقیقی می‌رسیم گفت: بنده خدا بنده پست و مقام و میز و پول و ثروت نیست و زیر بار بندگی مستکبران و حاکمان طاغوتی نمی‌رود.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی رعایت مرز‌ها و معیار‌های اخلاقی از دیگر درس‌های این مکتب بیان کرد و گفت: در جنگ صفین حضرت علی (ع) به یاران خود گفت حتی در میدان جنگ هم مرز‌های اخلاق را رعایت کنید و شیعه علی (ع) باید اینگونه باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه امروز شاهدیم که در فضای مجازی همه مرز‌های اخلاقی شکسته شده و آبرو و حیثیت افراد ریخته می‌شود افزود: خدمت بی منت درس دیگر مکتب امیرالمومنین (ع) است و آن حضرت منت را آفت خدمت می‌دانند.
 
وی ولایتمداری درس هفتم این مکتب دانست و عنوان کرد: ولایت و، ولی در این مکتب محور است و باید بر این محور وحدت را در جامعه اسلامی حفظ کنیم و خوشبختانه امروز کشو ما از نعمت رهبری شایسته و علمدار در جهان اسلام برخوردار است.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید از فرصت‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم گفت: مسئولان باید از برکت خون شهدا استفاده کرده و فرصتی که در اختیار دارند برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند و این از آموزه‌های مکتب علوی است.
 
وی با بیان اینکه در مکتب علوی ویژه‌خواری ممنوع است افزود: مسئولان نباید از امکاتی که در اختیار دارند برای مسائل شخصی استفاده کنند همانطور که حضرت علی (ع) حاضر نشد از بیت‌المالی که در اختیار داشت به برادرش بدهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه حضور در صحنه درس دیگر این مکتب است گفت: مردم در جامعه اسلامی باید در صحنه حضور داشته باشند چرا که اگر صحنه را خالی کنند دشمن آن را پر می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه باید در برابر زیاده‌خواهانی که امروز به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند بایستیم تصریح کرد: امروز عظمت انقلاب ما منطقه را فراگرفته و این از برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است./۹۷۰۷/د102/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات