۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۰۷۹۴۸

حمایت حماس از سخنان سید حسن نصرالله پیرامون مقابله با «معامله قرن»

حماس از سخنان سید حسن نصرالله پیرامون مقابله با طرح معامله قرن و هشدار نسبت به اسکان دائمی آوارگان فلسطینی حمایت کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «رافت مرة» از مسؤولان جنبش حماس فلسطین طی پیامی از سخنان روز گذشته حجت الاسلام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر گفت وگو لبنانی – فلسطینی برای مقابله با طرح موسوم به «معامله قرن» و ممانعت از اسکان دائمی آوارگان در لبنان استقبال کرد.

وی افزود: گفت وگوی لبنانی – فلسطینی بهترین راه حل برای مقابله با طرح معامله قرن و هر گونه برنامه ریزی جهت اسکان دائمی آوارگان است، بنابراین مسؤولان هر دو کشور برای رسیدگی به این موضوع باید هر چه سریعتر دیدارهای داشته باشند.

این مسؤولان حماس بیان کرد: آوارگان فلسطینی مستقر در لبنان باید به هویت ملی و حقوق مشروع خود دست یابیند و به وطن‎هایشان بازگردند.

وی ادامه داد: طرح معامله قرن با هدف نابودی فلسطین و ممانعت از بازگشت آوارگان به سرزمین هایشان برنامه ریزی شده است، بنابراین ما هر گونه طرح های که بخواهد مانع از بازگشت آوارگان به وطنشان شود، مقابله می کنیم و بر حق بازگشت خود به سرزمین هایمان مطابق آن چه که قوانین بین المللی به آن اقرار کرده اند، تاکید می ورزیم.

گفتنی است، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب ‌الله لبنان روز گذشته طی سخنانی از اهمیت بالای روز قدس امسال به علت مصادف شدن با برخی تحولات منطقه‌ای سخن گفت و اظهار داشت: امروز مردم فلسطین با بزرگترین توطئه برای حذف مواجه شده است از همین رو محور اصلی روز قدس امسال، مقابله با معامله ترامپ است به همین جهت جمعه آینده همایش مردمی در ضاحیه جنوب بیروت به مناسبت روز جهانی قدس برگزار خواهیم کرد.

دبیرکل حزب‌الله در رابطه با اجلاس منامه بیان داشت: موضع علمای بحرین و مردم این کشور در زمینه مخالفت با این موضوع که بحرین خاستگاه اولین قدم برای معامله قرن باشد و موضع واحد فلسطینیان درباره مخالفت با کنفرانس اقتصادی بحرین را می ستاییم.

وی تأکید کرد که همگی در خصوص مقابله با این طرح که با هدف از میان بردن موضوع فلسطین است، مسؤولیت دارند.

سید نصرالله درباره آوارگان فلسطینی نیز گفت که کنفرانس اقتصادی بحرین باب اسکان دائمی آوارگان در لبنان و دیگر کشورها را باز خواهد کرد.

ارسال نظرات