۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۰۸۱۰۴
امام جمعه کارون:

دولت جوان، آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق می‌کند

دولت جوان، آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق می‌کند
امام جمعه کارون گفت: رهبر انقلاب به جوانان توصیه کردند تا میدان داری و با انگیزه‌های انقلابی حضوری فعال در صحنه‌ها داشته باشند.
حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نگاه و اعتقاد ویژه رهبر انقلاب به جوانان در سپردن امور که منجر به گره گشایی می‌شود، اظهار داشت: جوانان انقلابی و حزب اللهی انگیزه حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی، کار و تلاش و روحیه انقلابی را دارند و قطعا تشکیل دولتی با چنین خصوصیاتی دستاورد‌های بسیاری برای ملت و نظام اسلامی به همراه خواهد داشت.

امام جمعه کارون با اشاره به اینکه باید به سوی دولت جوان پیش برویم، عنوان داشت: متأسفانه در سطح جهان شاهد پیر شدن دولت‌ها هستیم، حال آنکه در پیری از انگیزه‌ها کاسته شده و چه بسا رو به تحلیل رود و خلقیات انسانی شاکله پیری پیدا می‌کند، اما ورود جوانان به میدان خدمت رسانی قطعا کارساز است.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون با بیان اینکه جوانان در دوران دفاع مقدس به فرماندهی میدان نبرد و به سرانجام رساندن آن پرداختند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از علوم، مباحث پزشکی و تکنولوژی‌های به روز شاهدیم که جوانان مؤمن و انقلابی افتخارآفرینی کردند؛ از این رو حضور جوانان با انگیزه و انقلابی در رأس امور شاهد گام‌های مستکحم‌تر و انگیزه‌های قوی‌تر خواهیم بود.

حجت الاسلام خضیراوی با تأکید بر ضرورت تلاش برای روی کار آمدن دولت جوان انقلابی ادامه داد: رهبر انقلاب به جوانان توصیه کرد تا در میدان‌های کنونی، میدان داری و با انگیزه‌های انقلابی حضوری فعال در صحنه‌ها داشته باشند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق سازند.

وی به توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر ترویج کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: همانطور که حضرت آقا گفتند، دانشجویان نباید در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی منتظر تصمیمات رؤسای دانشگاه‌ها و مسؤولان باشند بلکه خود با انگیزه‌های انقلابی و در چارچوب قانون و ارزش‌های اسلامی گام بردارند تا بهانه‌ای برای تعلل در انجام کار‌ها رخ ندهد.

امام جمعه کارون با بیان اینکه باید به سوی دولت جوان و انقلابی پیش برویم، خاطرنشان کرد: در چنین دولتی، تحرک و انگیزه‌ها و ریسک پذیری بسیار زیاد است و با توجه به اهمیت ماه رمضان در تطهیر روح و تزکیه نفس، می‌تواند یکی از فاکتور‌هایی باشد که جوان ایرانی مدنظر قرار داده و بداند افزون بر پیشرفت در زمینه علم و مسؤولیت پذیری از لحاظ معنوی ارتقا یابد./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات