۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۱۵۰
آیت الله فقیهی:

روز جهانی قدس نماد حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان عالم است

روز جهانی قدس نماد حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان عالم است
عضو جامعه مدرسین راهپیمایی روز جهانی قدس را نماد حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان عالم دانست و بر لزوم حضور پرشور مردم در این راهپیمایی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در نوزدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قوم بنی اسرائیل همواره از امیال نفسانی خود پیروی می کردند، گفت: این افراد اگر احکام الهی به نفعشان بود، پیرو آن می شدند، اما اگر منافعشان را خطر می انداخت، آن را مورد تحریف قرار می دادند.

وی ادامه داد: قوم بنی اسرائیل پیامبران الهی را همواره مورد آزار و اذیت قرار می دادند، زیرا سخنانشان را بر خلاف منافع خود می دیدند؛ این آزار و اذیت گاهی تا جایی ادامه می یافت که رسول الهی را به قتل می رساندند.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه روحیه استکباری از همان  ابتدا در یهودیان وجود داشته است، ابراز کرد: یهودیان خود را نژاد برتر می دانند؛ این قوم بسیار متکبر بوده و خودشان را از سایر انسان های دنیا برتر و بالاتر می بینند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر کشی و تکذیب رسولان الهی از ویژگی های بارز قوم یهود بود، تأکید کرد: یهودیان افرادی دنیا پرست بوده و همواره در مسائل و امور خود دنیا را اصل قرار می دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبران الهی برای هدایت مردم همواره پیشگام بودند، گفت: انبیای الهی در بیان حقایق دینی و احکام الهی تا پای جان ایستادگی می کردند و در زمینه ترویج احکام الله ذره ای از خود کوتاهی نشان نمی دادند.

آیت الله فقیهی در ادامه با اشاره به اینکه برخی می پندارند تنها حب اهل بیت(ع) آنها را از آتش جهنم نجات خواهد داد، مطرح کرد: این درست نیست که انسان بپندارد که اگر حب ائمه معصومین(ع) را در دل خود داشته باشد، حتی اگر مرتکب گناه شود، باز هم مورد عذاب الهی قرار نخواهد گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حب اهل بیت(ع) زمانی ارزشمند است که مانع گناه شود، نه اینکه انسان غرق در گناه باشد و بگوید چون حب ائمه معصومین(ع) را در دل دارم، مورد بخشش و غفران الهی واقع خواهم شد.

وی در پایان با اشاره به روز جهانی قدس، این راهپیمایی را نماد حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان عالم دانست و بر لزوم حضور پرشور مردم در این راهپیمایی به عنوان مصداق یاری مظلومان تأکید کرد و یادآور شد: یکی از وصیت های امیرمؤمنان(ع) «حمایت از مظلومان» و «مبارزه با ظالمان» بود، از این رو ما باید در این روز حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود را از ظلم رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خداپناهی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
مسئله وحدت شیعه و سنی صرفاً مقوله‌‌ای منحصر به دوران پس از انقلاب اسلامی ایران نیست، بلکه دغدغه‌ای است برآمده از مبنای فکری و اندیشه‌ای رهبران انقلاب اسلامی ایران.
1
0
فراهانی منش
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
رژیم صهیونیستی به آخر رسیده است و نفسهای واپسینش را می کشد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
امت اسلامی بر سر مساله قدس معامله نمی کنند.
0
0
سالک جاده کربلا به قدس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
نقشه شوم دشمن در ایران هراسی با حضور یاری گر جمهوری اسلامی ایران در یاری ملل مظلوم عراق، یمن و سوریه شکست خورده و امروز ایران اسلامی در دلهای مردم مسلمان جا دارد و آمریکا از همیشه منفورتر است.
0
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
صهیونیستها به دنبال بازگشت به مدینه منوره و نیز تصرف قلاع خیبر هستند.
آنها ادعا می کنند از اولاد و احفاد یهودیان مدینه از بنی قینقاع و غیره هستند و دنبال احداث منازل و قصرهایی در همان مناطق هستند.
صهیونیستها برای عادی سازی روابط بدنبال احداث خط مواصلاتی بین کشورهای غرب آسیا به رژیم اشغالگر قدس هستند.
0
0