۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۸۱۶۷
حجت الاسلام غفاری تأکید کرد؛

ضرورت تقویت سواد رسانه ای در طلاب حوزه های علمیه

ضرورت تقویت سواد رسانه ای در طلاب حوزه های علمیه
مدیر حوزه علمیه خوهران مازندران بر ضرورت تقویت سواد رسانه ای طلاب حوزه های علمیه به منظور موفقیت در عرصه تبلیغ دین تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در دیدار مدیر عامل و جمعی از پرسنل خبرگزاری رسا، به اهمیت و جایگاه رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه یک پدیده مؤثر و ارزشمندی است که حوزه‌های علمیه و روحانیت در طول بیش از هزار و ۴۰۰ سال از آن بهره‌مند بوده، اما به زبان علمی تبدیل و طرح‌ها را متناسب با نیاز روز بازخوانی نکرده است.
 
وی با اشاره به این که وقتی بحث رسانه و اطلاع رسانی نبود حوزه و روحانیت از سیستم نشر خبر و تبلیغ از طریق مبلغان دینی بهره‌مند بود، افزود: امروز بحث رسانه موضوعی غیر قابل انکار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که ما نمی‌توانیم نسبت به اهمیت جریان رسانه در حوزه غافل باشیم، خاطرنشان کرد: این مسأله برای حوزه یک ضرورت مهم است.
 
حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه‌های علمیه وظیفه رساندن پیام دین به مردم، نهادینه کردن آموزه‌های دینی و اصلاح رفتار مردم را عهده دار است، بیان داشت: امروز باید در و گوهری که در حوزه‌های علمیه وجود دارد به نام پیام دین به بهترین وجه و صورت به مردم انتقال داده شود.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: با توجه این که زبان دین زبان فطرت است می‌توانیم با بهره گیری از ابزار رسانه پیام دین را به درستی به جهان تشنه و وانفسای امروز انتقال دهیم.
 
حجت الاسلام غفاری با تقدیر از فعالیت چندین ساله خبرگزاری رسا در انتقال و انعکاس اخبار حوزه‌های علمیه گفت: این خبرگزاری تنها به شکل کار اکتفا نکرده و یک پیوند خوبی هم با محتوا زده و تبدیل به یک دانشگاه شده که برکات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز رویکرد حوزه باید تحولی و کیفیت زا باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این کار انجام شده و گام به گام حوزویان در این مسیر در حال حرکت هستند.
 
وی با بیان این که موضوع تحول در حوزه امروز با ارتقاء سطوح حوزوی و همچنین با غنی سازی و تغییر برنامه‌ها از سطوح دو در حال انجام است، تصریح کرد: نگاه ما امروز در حوزه این است که باید متناسب با نیاز‌ها یک آمایش سرزمینی و موضوعی باید انجام شود.
 
حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز یکی از اقدامات مهمی که حوزه‌های علمیه می‌توانند انجام دهند مسأله آمایش است، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه تبلیغ ما تنها نمی‌توانیم نگاه داخلی داشته باشیم و نباید نیاز بین المللی را رها کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که ورود در عرصه بین الملل لوازم خاص به خودش را دارد، تصریح کرد: برای موفقیت در این عرصه مهم باید زبان آموزی را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم پیام دین را به تمام امم دنیا برسانیم.
 
وی با تأکید براین که بهترین راه ارتباطی در این بخش رسانه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: طلاب باید سواد رسانه‌ای را در خود افزایش دهند در غیر این صورت نمی‌توانند در عرصه بین الملل ارتباط برقرار کنند.
 
حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز با استفاده از ابزار رسانه که هزینه بسیار کمی دارند می‌توانیم جامعه جهانی را مخاطب خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به هژمونی ظلم و ستمی که در دنیا وجود دارد جامعه جهانی تشنه زبان عدالت هستند که همان زبان دین است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند جنگ امروز جنگ اراده‌ها است، افزود: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا اراده‌ها را در جامعه اصلاح کنند که در این مسیر حوزه‌های علمیه نیز رسالت مهمی بر عهده دارند./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات