۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۶۰۸۰۶۰
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

آغاز طرح های ارتقایی حوزه علمیه مازندران پس از ماه مبارک رمضان

آغاز طرح های ارتقایی حوزه علمیه مازندران پس از ماه مبارک رمضان
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره های ارتقایی در سطح مدارس علمیه استان پس از ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری طرح‌های ارتقایی پس از ماه مبارک رمضان در مدارس استان خبر داد و گفت: مدارس علمیه شهید بهشتی (ره) و المهدی رامسر میزان دوره ارتقایی هستند که این طرح در رامسر با همکاری حوزه علمیه کرمانشاه برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این که تعداد دیگری از مدارس علمیه استان نیز برگزاری برگزاری دوره ارتقایی درخواست داده اند، افزود: مدارس علمیه بلده نور، محمدیه قائمشهر، امام علی (ع) کلاردشت و مصطفی خان ساری نیز آمادگی خود را برای برگزاری این دوره اعلام کرده اند.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که برخی مدارس نظیر مسجد جامع نکا و رستمکلا بهشهر در فصل تابستان طرح‌های درون مدرسه‌ای دارند که برگزار می‌کنند، گفت: طرح‌های ارتقایی وقتی در سامانه آموزشی کشور ثبت می‌شود محدودیتی برای شرکت طلاب ندارد و طلاب علاقه‌مند از سراسر کشور می‌توانند در این دوره حضور پیدا کنند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، مدت زمان برگزاری طرح ارتقایی را ۴۵ روزه اعلام کرد و افزود: طلاب شرکت کننده در این دوره می‌توانند یک درس اصلی و دو درس جنبی را بخوانند و با موفقیت یک سال تحصیلی ارتقاء پیدا کنند.
 
حجت الاسلام قاسمی با بیان این که طرح ارتقایی به دو بخش ۲۰ و ۲۵ روزه تقسیم می‌شود، گفت: این دوره تنها علمی نیست و در کنار طرح‌های علمی و آموزشی، برنامه‌های فرهنگی، بصیرت افزایی و تهذیبی نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به این که علاوه بر این طرح، مدیریت و معاونت‌های حوزه علمیه استان نیز برای تعطیلات تابستانه برنامه‌هایی دارند که بر اساس برنامه‌های ابلاغی از مرکز و همچنین طرح‌های داخلی برگزار می‌شود، ادامه داد: تعطیلات فصل تابستان یک فرصت مناسبی برای ارتقاء سطحی علمی طلاب و حوزویان است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری طرح دانش افزایی اساتید حوزه علمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: هر ساله پس از اتمام سال تحصیلی این طرح در قالب کارگاه‌های علمی برای اساتید حوزه علمیه برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که امسال کارگاه روش تدریس برای اساتید جدیدالورود حوزه برگزار خواهد شد، ادامه داد: این دوره آموزشی ویژه اساتیدی است که دارای کمتر از پنج سال سابقه تدریس در حوزه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تاکنون کارگاه‌های علمی مشاوره تدریس و ادبیات عرب برای اساتید حوزه برگزار شد، خاطرنشان کرد: آشنایی اساتید با روش‌های نوین تدریس از جمله مهم‌ترین اهدافی است که در برگزاری کارگاه‌های روش تدریس مورد نظر و توجه است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ابولفضل
United States
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱
ببخشید کجا باید ثبت نام کنیم ؟
0
0