۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۸۳۴۱
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

کظم غیظ انسان را بزرگ می کند

کظم غیظ انسان را بزرگ می کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کظم غیظ انسان را بزرگ می کند، گفت: انسان هنگام خشمگین شدن ارزش خود را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند هرگز تکلیفی که خارج از توان انسان باشد از بنده‌اش درخواست نمی کند.

وی افزود: بنابراین همه انسانها می توانند دستورات الهی را به راحتی انجام دهند و هیچ کدام خارج از توان آنان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه انسان در همه مراحل زندگی باید تنها از خداوند بترسد و به او توکل داشته باشد، ابراز کرد: کرنش در برابر بیگانگان که صاحب قدرت پوشالی هستند شایسته مسلمانان نیست؛ خداوند قادر مطلق عالم آفرینش است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان مامور به انجام تکلیف است و نتیجه آن به خداوند مربوط می شود، اظهار داشت: هیچ لذتی بالاتر از انجام دستورات الهی نیست؛ کسانی در ماه مبارک رمضان نزد خداوند سرافراز هستند که از روزه خواری و نافرمانی دستورات خداوند اجتناب کردند.

وی با اشاره به اینکه همه دستورات الهی نشان از حکمت حضرت باری تعالی دارد، عنوان کرد: همان خداوندی که سگ را نجس بیان می کند همان نیز دستور می دهد که هیچ انسانی حق ندارد به حیوانات آزار برساند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه انسان باید در همه لحظات خشم خود را فرو بخورد، اظهار داشت: انسان هنگام خشمگین شدن ارزش خود را از بین می برد؛ گذشت از خطای یکدیگر و محبت به اعضای خانواده لازمه داشتن یک زندگی شاد است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روایت است انسان زمانی که عصبانی می شود و بزرگی غضب را می بیند خود را بی مقدار مشاهده می کند؛ انسانی که اهل کظم غیظ است خداوند او را در دنیا زینت داده و در آخرت به او پاداش می دهد.

وی با اشاره به اینکه انسان مومن عمل صالح خود را مخفی می کند، گفت: انسان مومن نصیحت پذیر و اهل خدمت به خلق الله است؛ در سیره علما آمده چنانچه روزی نتوانستند به کسی کمک کنند به درب خانه مورچه ها غذا می ریختند و به خداوند عرضه می داشتند، بارالها؛ من به این مخلوق رحم کردم تو نیز به من رحم کن./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات