۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۰۸۴۰۲

پلیس آلمان در جست‌وجوی عامل حمله به مسجد هاگن

پلیس آلمان در جست‌وجوی عامل حمله به مسجد هاگن
پلیس آلمان تحقیق درباره حمله فردی ناشناس به مسجد «اولو» در شهر «هاگن» این کشور را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ابتدای هفته جاری فردی ناشناس، با آتش زدن سطل‌ زباله‌ای، که در کنار مسجد اولو قرار داشت، خسارت زیادی به ساختمان این مسجد وارد کرد. پلیس در حال حاضر تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

عمر اورال، مدیر مسجد، در این باره گفت: «پس از آتش‌سوزی به دلیل دود زیاد، نمی‌توانستیم وارد نمازخانه شویم؛ متأسفانه نمازخانه و راهروی ورودی مسجد خسارت زیادی دیده‌اند.»

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: «پلیس دوربین‌های مسجد را چک کرده است، آن‌طور که مشخص شده، فردی ناشناس ساعت ۱۰ صبح همراه سگش به سطل آشغال نزدیک شده و چیزی درون سطل انداخته که پس از آن آتش‌سوزی بزرگی رخ داده است».

اورال تأکید کرد: «به تدریج سایر سطل آشغال‌های اطراف نیز آتش گرفتند و بدین ترتیب آسیب زیادی به ساختمان مسجد وارد شد؛ شدت دود و آتش به حدی بود که همسایگان ما نیز خانه‌هایشان را تخلیه کردند؛ همچنین والدین کودکانی که برای آموزش اسلامی به مسجد آمده‌ بودند از شدت آتش‌سوزی شوکه شدند؛ معمولاً هر روز کلاس‌های آموزش برای کودکان در مسجد برگزار می‌شود.»

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از سایت راهی به سوی اسلام اعلام کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که مسجد اولو نزدیک به ۸۰ هزار یورو زیان دیده است.

البته به گفته مدیر مسجد، آتش‌سوزی باعث تخریب شدید ساختمان نمازخانه شده و به اعتقاد مشاور مالی مسجد، شدت آسیب‌ها بیشتر است و به ۱۰۰ هزار یورو می‌رسد. در حال حاضر، مأموران پلیس و دادستانی تحقیقات خود را آغاز کرده‌‌اند و فیلم‌ دوربین‌های مسجد را بررسی می‌کنند./847/ب

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان 

ارسال نظرات