۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۰۸۴۸۴
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

متکبران شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می دهند

متکبران شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می دهند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه متکبران شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می دهند، گفت: تکبر سبب سقوط انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان گاهی سالک حقیقی و گاه ممکن است در توهم سلوک باشد.

وی افزود: در طریق اهل بیت(ع) بودن و یا نبودن نشانه هایی دارد که هر کسی نمی تواند در این وادی ادعای بی جا داشته باشد؛ کسانی که امام حسین(ع) را در شب عاشورا تنها گذاشتند و رفتند در اصل گرفتار توهم سلوک بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: کسانی که قرآن کریم را با غنا تلاوت می کنند به خیال اینکه به اعلی علیین صعود می کنند در حال سقوط به جهنم هستند؛ انسان تنها با ادعای دوست داشتن اهل بیت(ع) نمی تواند خود را محب آن بزرگان بداند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: محبان اهل بیت(ع) همه اعمال خودشان را برای رضای ائمه اطهار(ع) انجام می دهند پس کسی نمی تواند با ابراز محبت در زمره محب اهل بیت(ع) قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه محبان ائمه اطهار(ع) اهل تقوا هستند، گفت: مقصود از تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است؛ مهمترین ویژگی شیعیان خشوع و خضوع است و از خودبینی و تکبر اجتناب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: غرور و تکبر انسان را همانند قارون نابود می کنند؛ متاسفانه امروز برخی افراد در جامعه هستند که حتی یک بار برای انقلاب اسلامی سیلی نخوردند اما به خود اجازه می دهند در هر زمینه ای اظهار نظر کنند و دلشان برای سگ می سوزد اما با شعار سر دادن «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» دلشان برای انسان های بی گناه نمی سوزد؛ بودجه این مملکت برای برهنگی این افراد در فیلم فجر هدر می رود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تکبر انسان را همانند شیطان از اوج به حضیض مبتلا می کند و تواضع انسان را از قعر چاه به اوج عزتمندی می رساند.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی اهل امانت داری است و نسبت به والدین احسان می کند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی امانت الهی است و صیانت از آن وظیفه همگانی است؛ همچنین شیعه اهل ذکر است، ذکر آلودگی وجود انسان را پاک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه انسان به واسطه روزه می تواند نفس خود را کنترل کند، گفت: شیعه و محبان اهل بیت(ع) به اندازه وسع خود به نیازمندان کمک می کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات