۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۰۸۵۷۹

واکنش دمشق به اجلاس مکه

واکنش دمشق به اجلاس مکه
وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن اتهام های مذکور در بیانیه پایانی اجلاس مکه، خود این بیانیه را مصداق بارز دخالت در امور سوریه خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه سوریه به بیانیه پایانی اجلاس مکه که در آن علیه ایران ادعاهایی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا منبعی در وزارت خارجه سوریه در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس مکه مکرمه که میزبان دو نشت «سران شورای همکاری خلیج فارس» و «اتحادیه عرب» بود، گفت: «ما آنچه را که در این بیانیه در مورد دخالت‌های ایران در امور داخلی سوریه را محکوم می‌کنیم».

بامداد امروز سران اتحادیه عرب طی بیانیه‌ای ده بندی مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شدند. در بند دهم این بیانیه، حضور ایران در سوریه در جریان مقابله با جریان های تروریستی و داعش محکوم شده و در باره «تبعات آن برای حاکمیت، امنیت و استقلال و وحدت ملی سوریه» هشدار داده شده است.

منبع وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه حضور نظامی ایران در سوریه قانونی است؛ تأکید کرد که «این حضور در مقابله با تروریسم حمایت شده از سوی برخی از افراد مشارکت کننده در نشست مکه، نقش داشت».

وزارت خارجه سوریه، بیانیه پایانی اتحادیه عرب را «عین دخالت» در امور داخلی این کشور دانست.

منبع وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: «بهتر بود در این اجلاس، دخالت‌های کشورهای دیگر در امور سوریه که فاقد وجهه قانونی است، محکوم می‌شد؛ دخالت‌هایی که همچنان به دنبال حمایت نامحدود آن‌هم به اشکال مختلف به گروه‌های تروریستی و دولانی کردن بحران سوریه است»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات