۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۸۵۹۲
آیت الله اعرافی:

همه کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه سیاسی و اقتصادی کنند

همه کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه سیاسی و اقتصادی کنند
امام جمعه قم با بیان این که می توانیم بدون جنگ اسرائیل را نابودی کنیم، گفت: راه حل مسأله فلسطین تأکید بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی همه دولت های اسلامی با اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، همگان را به استفاده از فرصت باقی مانده از این ماه مبارک توصیه کرد.

وی با گرامیداشت 14 خرداد و با اشاره به 30 سال رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب افزود: امروز مردم به میدان آمدند تا بار دیگر با آرمان های امام، رهبری و شهدا تجدید پیمان کنند، درود خدا بر زنان و مردان غیور ایران اسلامی و جبهه مقاومت و امت اسلام که به ندای رسول خدا و امام راحل و رهبر انقلاب پاسخ دادند.

مدیر حوزه های علمیه با گردامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت و با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون اظهار داشت: روحانیت و حوزه های علمیه در کنار مردم هستند و برای اسلام و آرمان های بزرگ الهی مقاومت خواهند کرد و هرگز فشارها، تهدیدها و شهادت ها ما را از صیانت از انقلاب و اسلام و خدمت به مردم عقب نخواهند راند.

وی با تبریک عید فطر ادامه داد: امیدواریم با حضور در نماز عید و پرداخت زکات فطره و رعایت همه شئون عید فطر با شکوهی داشته باشیم، از قم انتظار می رود که در پرتو فرهنگ رمضان آسیب ها را دور کند و فضای قم بیشتر منطبق بر ارزش های الهی باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که پیام اصلی روز قدس امسال نفی و محکومیت معامله قرن و ایستادگی امت اسلام در برابر آن است، ابراز داشت: معامله قرن هنوز رسمی اعلام نشده اما بخش هایی از آن رونمایی شده است؛ به رسمیت شناسی و توسعه قلمرو اسرائیل و تضعیف فلسطین، عادی سازی روابط با اسرائیل و لغو حق بازگشت فلسطینیان به فلسطین بخشی از این معامله ننگین است.

وی ادامه داد: 6 میلیون فلسطینی اصیل اسیر آواره داریم که می خواهند ملیت آن ها را لغو کنند که مصیبتی بزرگ برای عالم اسلام است، از دیگر بخش های معامله قرن الحاق نیمی از کرانه باختری، بلندی های جولان و بخش عمده بیت المقدس به اسرائیل، انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، ممنوعیت ارتش برای فلسطین، حذف و مهار مقاومت در عالم اسلام و قطع همه حمایت ها از جریان مقاومت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که معامله قرن به معنای اسارت امت اسلام و بازگشت مسلمانان به عقب است، ابراز داشت: تقویت مزدوران، اشغال کشورهای اسلامی و مهار انقلاب  اسلامی از دیگر اهداف معامله قرن است.

وی عنوان کرد: مردم با زبان روزه آمدند در برابر این طرح شیطانی قد علم کنند و بایستند، راه حل مسأله فلسطین تأکید بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی همه دولت های اسلامی با اسرائیل است، همچنین باید تأکید شود که همه فلسطین برای فلسطینیان است و همه اجزای معامله قرن نفی شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: منطق ما این است که فلسطینی ها باید با انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنند، صهیونیست ها یا باید به منطق انتخابات تن دهند یا این که با مقاومت قاطع جبهه مقاومت و امت اسلام روبه رو خواهد شد.

وی اضافه کرد: همراهی با فلسطین در همه مجامع بین المللی و ایستادگی در برابر اشغال و تحریم و غارت منطقه باید سرلوحه کار دولت های اسلامی باشد،تکلیف دولت های مزدور معلوم است اما کشورها و امت اسلامی باید در برابر اسرائیل بایستند، ملت های مسلمان باید از علما و دولت های خود این موارد را مطالبه کنند، ما می توانیم بدون جنگ صهیونیست ها را نابود کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به حضور پرشورتر مردم ایران در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال های گذشته گفت: خوشبختانه حضور مردم در راهپیمایی امسال چندین درصد بیشتر بوده است و مردم با وجود همه مشکلات آمده اند تا به غارتگران بگویند که ما ایستاده ایم و در این مسیر هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان این که ملت ایران در برابر فشارها، تهدیدها و تحریم ها عقب نشینی نخواهد کرد، افزود: این روزها شاهد عقب نشینی آمریکایی ها هستیم و باید بیش از این هم عقب بنشینند، آمریکایی ها گرگ هایی هستند که از سوی فشار می آورند و از سوی دیگر درخواست مذاکره می کنند، زمانی می توان با کسی مذاکره کرد که عهد شکن و جنایتکار نباشند و تهدید و تحریم نکنند، ما در برابر فشارها ایستاده ایم و ملت در گام دوم دشمن را به عقب می راند و ملت به ویژه جوانان در این مسیر استوار هستند.

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس " انتخاب ، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. (صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه: 26 7)
0
0