۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۰۸۶۸۹

حجت الاسلام کوهساری از تحول در برنامه های آموزشی حوزه خبر داد

حجت الاسلام کوهساری از تحول در برنامه های آموزشی حوزه خبر داد
مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه قم اعلام کرد که در برنامه های سطح 3 و 4 حوزه علمیه شاهد تحولاتی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه کشورهای عربی و شخصیت های بین المللی جهان اسلام  با موضوع «ضرورت ها و الزامات حوزه انقلابی و تمدن ساز در عرصه بین الملل» به میزبانی مجتمع حوزوی مشکات برگزار شد.

حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه قم در این نشست با بیان اینکه در بیاینه گام دوم انقلاب اسلامی که سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی صادر شده، 5 نکته و مساله بین المللی نهفته است، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) در این بیانیه پشتوانه انقلاب را اسلام جهان می داند و یا به عبارت دیگر انقلاب پایه گذاری شده است بر الگوی های فطری و رهبری در این زمینه به 10 مورد اشاره می کند.

وی اشاره رهبری را موضوع تمدن اسلامی را نکته دوم می داند و اظهار داشت: موضع جهانی پیرامون انقلاب اسلامی در زمان پیروزی و اکنون و در واقع یک نوع تحلیلی از آنچه که در گذشته بودیم و آنچه که اکنون در آن قرار داریم، وجود دارد.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه قم با بیان اینکه رهبری انقلاب، تمدن غربی را روبه زوال می داند، تصریح کرد: رهبر، انقلاب اسلامی را یک انقلاب جهانی می داند که دارای آثار بین المللی است. رقابت تمدن اسلامی با سایر تمدن ها به ویژه تمدن غربی از دیگر نکات حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شورای عالی حوزه علمیه پذیرفت که در نظام آموزشی حوزه یک سری تغییراتی انجام شود به ویژه در سطوح عالی نظیر سطح سه و چهار. در برنامه تحول آموزش حوزه، 50 بخش فقط به مباحث بین المللی اختصاص یافته است مثلا در زمینه قرآن، تفسیری تطبیقی، قرآن و هرمونوتیک، قرآن و استشراق و غیره وجود دارد. قلمروهای دانشی به 14 تخصص تقسیم شده است که هر کدام از این تخصص ها دارای فروع خاص خود است به ویژه سطح 3 و سطح 4.

گفتنی است که حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین معتوق دبیرکل ائتلاف وطن اسلامی کویت، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه (ص)، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه قم، حجت الاسلام شیخ اسد محمد قصیر، رییس مؤسسه «اسلام اصیل» در قم، محمد صالح القطری مدیر حوزه امام الهادی (ع)، حجت الاسلام عبدالروف الربیع رییس مدرسه علمیه الحورا و حجت الاسلام عادل الشعله از فضلاء حوزه علمیه بحرین حاضران در نخستین نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه کشورهای عربی و شخصیت های بین المللی جهان اسلام بودند.

ارسال نظرات