۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۰۸۶۹۷

دیدار صمیمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه با آیت الله اعرافی

دیدار صمیمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه با آیت الله اعرافی
دیدار صمیمی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دیدار صمیمی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم عصر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام عماد رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در ابتدای این دیدار صمیمانه به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های این مرکز پرداخت و بر ضرورت رسدگی به امور معیشتی طلاب به ویژه نخبگان و استعدادهای برتر تأکید و عنوان کرد: متأسفانه 10 درصد از استعدادهای برتر شناخته شده در مراحل آینده نتوانسته اند استعداد برتری خود را به دلایلی همچون معیشت و ضعف نظام هدایت علمی حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق استعدادهای برتر حوزه های علمیه در دروس حوزوی متمرکز هستند، ابراز داشت: از میان قریب به هزار نفر از استعدادهای برتر حوزه تنها 23 نفر در دانشگاه مشغول تحصیل هستند و بقیه آنها علیرغم سختی ها و کاستی هایی که وجود دارد در حوزه مانده و عبد تمام وقت حضرت بقیه الله(عج) هستند، بنابراین ما باید این عزیزان را در نقطه و سطح تحصیلی خودشان متمرکز و تحت هدایت علی قرار دهیم.

حجت الاسلام عماد با بیان اینکه از ظرفیت استعدادهای برتر حوزه های علمیه در زمینه تدریس و تعلیم استفاده شود، گفت: ما باید امروز نخبگان را برای ورود در عرصه تدریس تربیت کرده و برایشان کلاس های آموزش مهارت تدریس برگزار کنیم؛ به عبارت دیگر فرصت تدریس و زمینه بهره گیری از استعداهای برتر در عرصه های مختلف باید فراهم شود.

وی یادآور شد: عدم وجود بانک های اطلاعاتی و عدم فراهم سازی زمینه بهره گیری از استعدادهای برتر پژوهشی در زمینه های پژوهشی نیز از دیگر مشکلات مرکز امور نخبگان است.

همچنین آیت الله اعرافی نیز در ادامه با اشاره به فشارهای استعماری و استکباری بر ملت شریف ایران و محور مقاومت عنوان کرد: مردم شریف ایران و مسلمانان در حالی حماسه آفریدند که دشمن از طرق مختلف اقتصادی، رسانه ای و سیاسی درصدد تحمیل فشارهای سنگین بر آنها است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امروز شاهد شکل گیری شبکه مقاومت و اندیشه ناب اسلام در جهان هستیم، مطرح کرد: امروز شاهدیم که جریان های تند و وابسته به استعمار همچون داعش شکست خورده اند و شکی نداریم که مزدوران دیگر استکبار نیز شکست های سنگین تری خواهند خورد.

وی در ادامه با اشاره به آسیب ها و چالش های موجود بر سر راه فرزانگان و نخبگان تأکی کرد: یکی از آسیب های مهم بر سر راه فرزانگی و استعداد برتر آن است که نخبگان نسبت به نعمت هوش برتر خود غافل باشند و خداوند متعال را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر نباشند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: غفلت از شکرگزاری نسبت به نعمت هوش برتر به عجب و غرور می انجامد و انسان نخبه را به وادی جهالت و ضلالت می کشاند؛ انسان در اثر غرور و عجب دیگران را کوچک می شمارد و نعمت استعداد خود را به تباهی می کشاند.

گفتنی است، چند تن از نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم نیز در این دیدار صمیمانه به ارائه نقدها و نقطه نظرات خود پرداختند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات