۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۰۸۷۷۳
العهد لبنان:

نشست مکه نشان داد که چگونه یمنی‌ها بینی آل‎‎سعود را به خاک مالیدند

نشست مکه نشان داد که چگونه یمنی‌ها بینی آل‎‎سعود را به خاک مالیدند
یک رسانه عربی نوشت که نشست مکه تبلیغات رایگان برای نشان دادن دستآورد چهار سال مقاومت در یمن بود که نشان داد چگونه یمنی ها بینی آل سعود را به خاک مالیدند.

 به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا،  وبسایت خبری العهد با اشاره به نشست مکه طی یادداشتی با عنوان «نشست های عربستان، تبلیغات رایگان و بزرگ برای یمن» نوشت: هر چند که رسانه های یمنی نتوانستند واقعیت دستاوردهای و ظرفیت های نظامی رو به رشد خود را برای هدف قرار دادن عمق خاک عربستان به جهانیان نشان دهند، ولی آل سعود با برگزاری نشست مکه این واقعیت را به صورت رایگان از طریق رسانه های عربی به همگان ثابت کرد.

عربستان سعودی با برگزاری نشست مکه به همه نشان داد که چگونه یمنی ها پس از حدود 5 سال محاصره دریایی، زمینی و هوایی همچنان در برابر دشمن مقاومت کنند.

پیش از این عربستان سعودی حملات موشکی و پهپادی یمنی ها را انکار می کرد، ولی اکنون ترکش موشک ها و پهپادهای مقاومت در یمن را در معرض دید شرکت کنندگان نشست مکه قرار می دهد تا مگر آنکه دلشان به رحم بیاید و آل سعود را از این حمله ها نجات دهند؛ حمله های موشکی و هوایی که بودجه های میلیاردی عربستان برای خرید سلاح و سیستم های دفاع هوایی از آمریکا نیز نتوانست مانع آنها شود.

در واقع به نمایش گذاشتن تکه های موشک بالستیک و ترکش پهپادهای انتحاری ارتش یمن، پیامی غیر از آنچه که عربستان انتظار داشت را به کشورهای مشارکت کنننده در نشست مکه داد؛ پیامی مبنی بر اینکه موشک ها و پهپادهای یمنی به رغم میل باطنی آل سعود به خاک عربستان رسید و بینی این خاندان را به خاک مالید و موجبات اهانت به آن را فراهم کرد./983/ب

ارسال نظرات