۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۰۸۸۴۷
تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

دعا و مناجات اظهار بندگی به درگاه حضرت حق است

دعا و مناجات اظهار بندگی به درگاه حضرت حق است
حجت الاسلام والمسلمین سینایی دعا و مناجات را اظهار بندگی به درگاه حضرت حق دانست و جذاب ترین لحظات عمر علما و اولیای الهی را هنگام راز و نیاز آنان با خدا بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع)، شب گذشته در پژوهشکده رهپویان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ؛ برخی دین اسلام را قبول دارند اما نسبت به بعضی از دستورات آن ان‌قلت می آورند.

وی افزود: مثلا می گویند ما اسلام را قبول داریم اما اینکه اسلام انسان را به حجاب مجبور کند این ظلم است این باور اکراه داشتن نسبت به دین است.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت که فرمودند: کسی به دنبال گناه نمی رود مگر آن که شقی باشد، ابراز کرد: دستورات الهی همه بر اساس حکمت و عقلانیت و در راستای دور شدن انسان از گناه است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) درباره جایگاه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اگر انسان بداند ماه رمضان چه جایگاهی دارد هرگز دوست ندارد این ایام بر او تمام شود؛ روایت است انسان هیچ زمانی از خداوند دورتر از زمانی نیست که شکمش سیر باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند کریم است، گفت: اقتضای کریم بودن بر آن است که انسان نیاز خود را محضر کریم مطلق درخواست کند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: حال این سوال مطرح است مگر خداوند به نیازهای انسان ها آگاه نیست که قبل از درخواست آنان را رفع کند؟ اولا پروردگار می داند ما چه مشکلاتی داریم، ثانیا می تواند آنان را به راحتی رفع کند پس چرا ما باید از محضر ایشان مسالت کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین سینایی در ادامه با اشاره به اینکه همه وجود انسان فقر و درخواست است، ادامه داد: یکی از دلایل دعا به محضر خداوند آن است که انسان به واسطه دعا در محضر حق تعالی حاضر می شود؛ دعا نزد خداوند دارای شرافت است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به اینکه دعا و مناجات به نوعی سیم اتصال بین عاشق و معشوق است، بیان داشت: در سیره علما جذاب ترین لحظات آن زمانهایی بوده که آن بزرگان با خداوند به مناجات برمی خواستند؛ بالاترین رضایت مومن آن است که گدای در خانه خدا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) زمانی که در محضر پروردگار به مناجات بر می خواستند خود را بنده کوچک خداوند می دانستند؛ امام سجاد(ع) با آن همه عبادت و مناجات می فرمایند: عبادات من هرگز همانند عبادت پدرم امام علی(ع) نمی شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات