۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۸۹۳
از سوی مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر صورت می گیرد؛

پذیرش دانش پژوه در مقطع سطح ۳ رشته مشاوره اسلامی

پذیرش دانش پژوه در مقطع سطح ۳ رشته مشاوره اسلامی
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر از پذیرش دانش پژوه در مقطع سطح سه رشته مشاوره اسلامی در این مدرسه علمیه خبر داد.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از پذیرش دانش پژوه در مقطع سطح سه رشته مشاوره اسلامی در این مدرسه علمیه خبر داد.
 
وی با بیان این که این رشته تخصصی زیر نظر مرکز تخصصی امام خمینی (ره) قم در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر راه اندازی خواهد شد، افزود: اتمام سطح دو، داشتن سلامت روحی و روانی جهت شرکت در دوره و قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی از جمله مهم‌ترین شرایط ثبت نام و شرکت در این رشته تخصصی است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته تخصصی از چهارم تا بیستم خرداد ماه می‌توانند جهت شرکت در آزمون ثبت نام کنند، تصریح کرد: آزمون کتبی پذیرش این رشته تخصصی ۲۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، آشنایی با روان شناسی، انتشارات حوزه علمیه خواهران و انسان شناسی در قرآن اثر آیت الله مصباح انتشارات مدرسه امام خمینی (ره) را از جمله منابع آزمون ورودی این رشته تخصصی اعلام کرد.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود به استقبال طلاب از ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر میزان گرایش طلاب به رشته‌های تخصصی در حوزه از یک رشد قابل توجهی برخوردار بوده و با توجه به ظرفیت علمی که این مدرسه علمیه دارد، از سال تحصیلی جدید شاهد آغاز به کار این رشته تخصصی خواهیم بود.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر همچنین به رویکرد جدید حوزه در توسعه و گسترش رشته‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: توجه و تقویت این رشته‌های تخصصی از جمله راهکاری مناسب در جهت تحقق طرح تحول در حوزه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه رویکرد تحولی در سطح حوزه‌های علمیه مدتی است که با برنامه ریزی مناسب در بخش‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و اخلاقی آغاز شده است، بیان داشت: طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه در طی این سال‌ها به سوی برنامه محور شدن حرکت می‌کند و این نشانه‌هایی از تحول در برنامه‌ها است.
 
حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود به راه اندازی رشته مشاوره اسلامی در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر اشاره کرد و با بیان این که مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران از جمله مراکز موفق در سطح کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت طلاب علاقه‌مند در این مرکز، توسعه این رشته در سطح سه می‌تواند فرصتی برای رشد علمی مشاوران فعال در این مرکز نیز باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر بیش از صد طلبه در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند، تصریح کرد: این مدرسه علمیه با توجه به کادر علمی مجرب و همچنین امکانات آموزشی مناسبی که در اختیار دارد از ظرفیت مناسبی برای توسعه و تقویت رشته های تخصصی برخوردار است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات