۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۹۶۲
استاد حوزه علمیه:

مرکز تنظیم و نشر آثار امام خط فکری و سیاسی امام راحل را منتشر کند

مرکز تنظیم و نشر آثار امام خط فکری و سیاسی امام راحل را منتشر کند
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مرکز تنظیم و نشر آثار امام خط فکری و سیاسی امام راحل را منتشر کند، گفت: جوانان باید با خط فکری و سیاسی امام راحل آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وجود مبارک پیامبراکرم(ص) انقلابی را بوجود آوردند که اثر آن تا به امروز باقی است.

وی با بیان اینکه انقلاب و معجزه پیامبراکرم(ص) در تاریخ بشر و زندگی انسان بسیار موثر بود، ادامه داد: این اثر تنها مختص مسلمانان نیست بلکه اگر سایر ادیان نیز از این آثار بهره بگیرند سعادت دنیا و آخرت نصیب آنان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) عبد خدا بودند، ابراز کرد: رسول خدا به معنای واقعی کلمه عبد بودند و در طول عمر مبارکشان هدفی جز کسب رضای الهی نداشتند؛ بالاترین امتیازی که امام علی(ع) دارند و به آن افتخار می کنند عبد بودن است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هر کسی بخواهد شخصیتی موثر داشته باشد باید در مسیر سلوکی اهل بیت(ع) سالک باشد؛ علامه امینی می فرمایند: علامه مجلسی برای دین خدا به اندازه یک پیامبر زحمت کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: در سیره علما و فقهایی که در تاریخ اسلام و تشیع موثر بودند چیزی جز کسب رضای الهی دیده نمی شود زیرا در قوه مخیله آنان چیزی جز خدا راه نداشت؛ مرحوم آیت الله بروجردی کسی بودند که در کشور مصر در دانشگاه الازهر کرسی شیعه شناسی برپا کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان های باتقوا تنها از خداوند می ترسند، گفت: خداوند متعال در نزد متقین بزرگ است بر این اساس از مرگ و سختی هراس ندارند؛ در کتاب اصول کافی آمده بالاترین بندگان کسانی هستند که عاشق عبادت باشند؛ کسی که خود را بنده خدا بداند از تهدید آمریکا نمی ترسد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی هجرت از نفس را بالاترین جهاد دانست و افزود: کسانی که می خواهند در وادی خداوند گام بردارند باید اهل هجرت باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند، ابراز کرد: ایشان دین و سیاست علوی را در جامعه حاکم کردند؛ امام خمینی(ره) علم اقتصاد و سیاست نخوانده بودند اما در همه این زمینه ها صاحب نظر بودند چرا که این علم و حکمت از ناحیه حضرت حق به ایشان عطا شده بود؛ این عنایت معلول بندگی خداوند است.

وی با بیان اینکه امام راحل بنده خدا بودند، ادامه داد: امام راحل اهل نماز شب، انس با قرآن کریم، قرائت جامعه کبیره و زیارت حضرت معصومه(س) بودند؛ امام چیزی جز خدا نمی دیدند و ذره ای منیت در وجودشان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: امروز مرکز حفظ و نشر آثار امام چه کار می کند! چرا نمی آیند خط فکری و سیاسی امام خمینی(ره) را مکتوب کرده و منتشر کنند؟ چرا رنج نامه مرحوم حاج احمد آقا تجدید چاپ نمی شود تا جوانان و نسل جدید با افکار و اندیشه امام آشنا شوند و بدانند برخی افراد چه خون دلی به ایشان تحمیل کردند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: زمانی که امام خمینی(ره) صلح نامه را پذیرفتند فرمودند: بدانید با دل پدر پیرتان چه کردند من جام زهر را نوشیدم و صلح را قبول کردم، امام کسی بود که می فرمود راه قدس از کربلا می گذرد اهل صلح نبودند! خدا لعنت کند کسانی را که امام را به پذیرش قطعنامه مجبور کردند.

وی افزود: در آن زمان که ما تجهیزات نظامی نداشتیم امام راحل با اعتقاد و اعتماد به خداوند متعال فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ انقلاب نتیجه مجاهدتهای چنین انسان های با اخلاصی بود در حالی که امروز برخی طلبکاران نظام، بدهکار و بدهکاران نظام، طلبکار شدند؛ آن هنرمندی که حسرت هالیوود را می خورد آزاد است، برود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: امام راحل دارای سه هجرت بودند در هجرت اصغر 15 سال در تبعید به سر بردند، در هجرت اوسط از نفس خود هجرت کردند و در هجرت اعظم از کل محاسب الله دست کشیدند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امام راحل هرگز از دشمن واهمه نداشتند و فرمودند: خرمشهر را باید آزاد کنید؛ امروز چگونه است برخی مسؤولان مدام دم از مذاکره می زنند با این حال که امام آمریکا را شیطان بزرگ و اسرائیل را فرزند نا مشروع او می دانستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات