۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۰۸۹۸۸
آیت الله حکیم:

مجالس حسینی باید از حاشیه ها دور باشند

مجالس حسینی باید از حاشیه ها دور باشند
یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر ضرورت دوری مجالس حسینی از حاشیه ها و حفظ قداست شعائر مذهبی تاکید کرد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از شاعران، مداحان و اصحاب مواکب حسینی در شهر نجف اشرف با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.
حضرت آیت الله حکیم در این دیدار گفت: منبر حسینی باید خالصانه مظهر بیان ولایت، عشق به اهل بیت (علیهم السلام) و همچنین در جهت ادای حق آنات و تقویت کیان شیعه باشد.
وی افزود: مجالس حسینی و مناسبت های دینی باید از حواشی دور نگه داشته شود زیرا حوادث تاریخی معاصر نشان داده است که این گونه مسائل موجب اختلاف میان پیروان اهل بیت (علیهم السلام) شده است.
این مرجع تقلید با اشاره به احادیثی مبنی بر احیاء مناسبت های شرعی به ویژه فاجعه کربلا گفت: ائمه اطهار (علیهم السلام) بر حفظ شعائر مذهبی و پاکی آن و عدم خروجشان از ظوابط شرعی تاکید بسیاری داشتند و خواستار عزاداری و اشک ریختن در مجالس عزا بودند.
وی شاعران، مداحان و صاحبان مواکب حسینی را به حسن سلوک و التزام به امور دینی و اخلاقی در جهت خدمت به نهضت حضرت سید الشهداء (علیه السلام) سفارش کرد و بیان داشت: باید هیبت و قداست شعائر مذهبی حفظ شود و از گناهان نیز دوری کرد.
حضرت آیت الله حکیم در پایان از خداوند متعال توفیق آنان در جهت خدمت به شعائر مذهبی را مسالت کرد.
مداحان و شاعران نیز در این دیدار و در محضر این مرجع تقلید به مدح اهل بیت (علیهم السلام) پرداختند.
گفتنی است که حضرت آیت الله حکیم در طول هفته با اقشار و مسؤولان سیاسی و اجتماعی عراق و خارج از این کشور دیدار و رهنمودهای در رابطه با مسائل مربوطه برای مخاطبان ارائه می کند.
ارسال نظرات