۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۰۸۵
بازخوانی تاریخ انقلاب؛

دست‌نویس اولین قطعنامه راهپیمایی روز قدس به قلم شهید مفتح + تصویر سند

دست‌نویس اولین قطعنامه راهپیمایی روز قدس به قلم شهید مفتح + تصویر سند
مسئله فلسطین از جمله آرمان‌های امام و انقلاب بود که نماد آن در راهپیمایی‌های روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی نمود پیدا می‌کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، شهید مفتح یکی از مبارزان انقلاب اسلامی بود که در عرصه اندیشه و عمل خدمات فراوانی انجام داد. علاوه بر این سوابق فعالیت او در رابطه با مسائل مسلمانان به ویژه شیعیان لبنان و مبارزات مردم فلسطین نقطه درخشانی در حیات وی به ثبت رسانده است.

مسئله فلسطین از جمله آرمان‌های امام و انقلاب بود که نماد آن در راهپیمایی‌های روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی نمود پیدا می‌کرد. از همین رو شهید مفتح - همچون گذشته – از پیشروان تحقق این آرمان بود بطوری که قطعنامه اولین راهپیمایی روز قدس که در سال ۱۳۵۸ برگزار شد به خط و قلم این یار دیرین امام نوشته و در انتهای مراسم قرائت شد.

در این قطعنامه آمده بود:

بسمه‌تعالى

انقلاب اسلامى ما به رهبرى امام خمینى اصالت خویش را با بالندگى و تحرک پرشکوه به اثبات مى‌رساند. فرمان رهبر انقلاب بر برگزارى روز قدس که تجلى‌گاه هم‌بستگى مسلمانان و همه آزادى‌خواهان جهان گردیده، گواهى روشن بر رشد و نقش گسترده رهبر ماست و مشتى محکم بر دهان استعمارگران شرق و غرب و صهیونیسم بین‌المللى و امیدى است براى همه مستضعفان و محرومان جهان. اکنون در این مراسم پرشکوه به امید آن روز که نماز جمعه را به امامت امام خمینى در بیت‌المقدس برگزار کنیم تأیید خود را از مفاد این قطعنامه با سه تکبیر پرطنین اعلام مى‌داریم:

۱ ـ ما ضمن سپاس اعلام روز قدس، از رهبر عالى‌قدر انقلاب، پشتیبانى بى‌دریغ خود را از امام خمینى و خط مشى وى اعلام مى‌داریم.

۲ ـ ما پشتیبانى خود را از آرمان‌هاى ملت فلسطین که آزاد کردن قدس یکى از آن‌هاست، اعلام داشته و به تجربه انقلاب پیروز خویش امیدواریم که جهت مبارزه ملت فلسطین، کاملا اسلامى شود.

۳ ـ ما هرگونه قرارداد علیه منافع فلسطین از جمله قرارداد منحوس کارترـ سادات‌ـ بگین را شدیداً محکوم مى‌نماییم. /۹۹۹/د101/س


دست‌نویس اولین قطعنامه راهپیمایی روز قدس به قلم شهید مفتح +تصویر سند
دست‌نویس قطعنامه راهپیمایی روز قدس سال ۱۳۵۸ توسط شهید مفتح

منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی
ارسال نظرات