۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۰۹۱۲۷

تقلای سعودی‌ها برای اتهام‌زنی به ایران با ویدئوی قلابی

تقلای سعودی‌ها برای اتهام‌زنی به ایران با ویدئوی قلابی
برخی کاربران طرفدار عربستان در توییتر با انتشار یک ویدیوی ادعایی، تلاش کرده‌اند ایران را مقصرحوادث ماه گذشته در نزدیکی بندر فجیره امارات نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که اتهام‌زنی مقام‌های آمریکایی علیه ایران درباره حوادث  بندر «فجیره» امارات ادامه دارد، برخی حساب‌های کاربری عرب‌زبان در شبکه اجتماعی توییتر با انتشاری ویدئویی قصد اتهام‌زنی به ایران را دارند.

در این ویدیو که به زمان و مکان آن اشاره‌ای نشده است، دو نفر نشان داده‌ می‌شوند که به صورتی خطرناک در حال دستکاری «سُکان» یک نفت‌کش یونانی که برای تغییرجهت آن بکار می‌رود، هستند.

برخی از کاربران با استناد به آن، ادعا کرده‌اند این ویدئو نشان می‌دهد چگونه ایران قادر بوده است «عملیات خرابکاری» با استفاده از مین را علیه ۴ کشتی اماراتی، سعودی و نروژی در نردیکی بندر فجیره صورت دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از حساب‌های کاربری که این ویدئو را منتشر و یا دست‌به‌دست کرده‌‌اند، مشخصا طرفدار عربستان سعودی بوده‌اند. 

وبگاه روزنامه «جروزالم پست» اعتراف کرد که با بررسی فریم به فریم این ویدیو به این نتیجه رسیده است که این نفت‌کش در زمان انتشار توئیت که تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد قویا در خلیج فارس حضور نداشته است.

نفت‌کش «ایتاکی وریرThe Ithaki Warrior» که در این ویدیوی ادعایی به تصویر کشیده شده است، با توجه به وبگاه رصد حمل‌ونقل دریایی، در حال حاضر در سواحل یونان است و در ماه گذشته میلادی و زمان وقوع حوادث فجیره (می-اردیبهشت) در سواحل ایتالیا بوده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات