۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۰۹۲۱۲

اقدامات مرکز خدمات تهران در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان

اقدامات مرکز خدمات تهران در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان
حجت الاسلام اکبری گفت:حضور روحانیون در جمع مردم سیل‌زده باعث دلگرمی آنان شد و این بودن در کنار مردم در واقع احیای رسالت طلبگی بود که موجب سرافرازی حوزه‌های علمیه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم اکبری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که امیدواریم دیگر شاهد وقوع چنین حادثه‌هایی نباشیم، در خصوص کمک‌های این مرکز به مردم سیل‌زده برخی استان‌های کشور، گفت: باران رحمت الهی است ولی به علت برخی ضعف‌ها و عدم آمادگی زیرساخت‌های موردنیاز، باران‌های اوایل سال باعث ایجاد آسیب‌هایی در برخی از استان‌ها شد.

وی در خصوص اقدامات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران، عنوان کرد: از همان روزهای اولیه سیل در گلستان، با توجه به ضرورت انجام اقداماتی جهادی در ایام تعطیلات نوروز، این مرکز جزو اولین نهادهایی بود که برای جذب کمک‌های طلاب و خانواده‌های آنان اعلام آمادگی کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: با ارسال پیامک معرفی شماره‌حساب مشارکت نورانی، از طلاب استان تهران خواسته شد تا کمک‌های نقدی خود را به این شماره واریز کنند و کمک‌های غیر نقدی خود را به مرکز خدمات حوزه تحویل دهند. خوشبختانه کمک‌های خوبی جمع شد و در چندین نوبت به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی افزود: در روزهای آتی نیز یک محموله کمک‌های غیر نقدی شامل اقلام موردنیاز به مناطق سیل‌زده ارسال خواهد شد.
حجت الاسلام  اکبری تصریح کرد: با توجه به تقسیم کاری که بین نهادهای حوزوی انجام شده بود، مرکز خدمات مسئول جذب و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی شد و اعزام طلاب جهادی به مناطق سیل‌زده بر عهده مراکز دیگر مانند مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران قرار داده شد.

وی با اشاره به حضور فعال و گسترده طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل‌زده، گفت: الحمدالله حضور روحانیون در جمع مردم سیل‌زده باعث دلگرمی آنان شد و همه اعم از دوست و دشمن به این حضور اقرار داشتند و این بودن در کنار مردم در واقع احیای رسالت طلبگی بود که موجب سرافرازی حوزه‌های علمیه شد./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات