۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۰۹۲۴۳
یادداشت؛

ایستاده بر قله پیروزی

ایستاده بر قله پیروزی
عصبانیت جبهه استکبار از ایران و متحدانش به تعبیر «نوآم چامسکی»، اندیشمند برجسته آمریکایی به دلیل «مقاومت موفقیت‌آمیز» جمهوری اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری رسا، بخش مهمی از سخنان رهبر حکیم انقلاب در جمع عزاداران خمینی کبیر، به تبیین روحیه «مقاومت» آن مرد بزرگ گذشت. ایشان فرمودند: «امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. مطلب مهم این است که امام، مقاومت را از روی هیجان‌زدگی انتخاب نکرد، از روی احساسات زودگذر انتخاب نکرد؛ پشتوانه انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار ما یک پشتوانه منطقی است»
 
ایشان افزودند: «مقاومت البته هزینه دارد، بدون هزینه نیست، اما هزینه تسلیم در مقابل دشمن بیشتر است از هزینه مقاومت. وقتی شما در مقابل دشمن تسلیم می‌شوید، باید هزینه بدهید. رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسلیم بود -خیلی اوقات هم ناراحت بودند، ناراضی بودند، اما تسلیم بودند، می‌ترسیدند- هم نفت می‌داد، هم پول می‌داد، هم باج می‌داد، هم توسری می‌خورد! امروز دولت سعودی هم همین‌جور است؛ هم پول می‌دهد، هم دلار می‌دهد، هم بر طبق خواست آمریکا موضع‌گیری می‌کند، هم توهین می‌شنود؛ به او میگویند «گاو شیرده»! دراین‌باره گفتنی‌هایی هست.

۱. مخاطب هشداری که سکان‌دار انقلاب در خصوص روحیه مقاومت دادند، عده‌ای قلیل در داخل هستند که در توهم باج دادن و کوتاه آمدن در برابر استکبار به امید جلب نظر آن به سر می‌برند. غرض آمریکایی‌ها از تکرار ترجیع‌بند «مذاکره» نیز شکست همین مقاومت و اخذ امتیازات پی‌درپی در قالب گفتگوست. خب، باید دید که آیا آنچه کاخ سفید و اروپا از ایران اسلامی می‌خواهند، منطقی است که جمهوری اسلامی در مقابل آن استنکاف می‌ورزد یا خیر. آمریکایی‌های می‌گویند که ایران باید علاوه بر تن دادن به محدودیت‌های بسیار در برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود را محدود کند درحالی‌که ورود به مباحث نظامی و توانمندی‌های دفاعی – تهاجمی، خط قرمز کشور و ایجاد محدودیت در برابر آن، با امنیت کشور تعارض دارد.
 
اصرار نابجای آن‌ها در خصوص محدودیت در نفوذ منطقه‌ای هم نشان می‌دهد که غرب اساساً معنی نفوذ را نفهمیده است. نفوذ ایران، یک نفوذ گفتمانی و متأثر از جذابیت انقلاب اسلامی است، مثل راهپیمایی روز جهانی قدس که در بسیاری از کشور‌های اسلامی به تأسی از جمهوری اسلامی برگزاری شد یا الگوی مبارزه تا محو غده سرطانی رژیم صهیونیستی که امروز به سکه رایج در منطقه تبدیل‌شده است.
 
اندیشه قابل‌کنترل نیست و نمی‌توان آن را محدود کرد، لذا ادعای اروپا در این حیطه، باطل و بر اساس توهم بیان و تکرار می‌شود. آنچه در واقع آن‌ها مطالبه می‌کنند، دست کشیدن از دو رکن مهم انقلاب و کشور است که ابداً امکان‌پذیر نیست و هر حکومتی که از این آرمان‌ها و ساز و کار دفاعی در برابر دشمنان قداره‌بند خود دست کشیده، همچون رژیم پهلوی به فلاکت و بدبختی دچار شده و به قهقرا رفته و هزینه‌های هنگفتی پرداخته کرده است. ضمن اینکه حد یقفی برای مطالبات نامشروع دشمن وجود ندارد و هر عقب‌نشینی به پیشروی حریف تا نابود کردن همه ارکان شرف و عزت می‌انجامد.

۲. در ابعاد بین‌المللی نیز همین قاعده حکم‌فرماست. هر کشوری که دست‌ها را در برابر زورگویی و خواسته‌های نابجای آمریکا و بلوک غرب بالا برده، پسرفت کرده و شکست‌ها و هزینه‌های گزافی را متحمل شده است و هر جا که مردم و ملت‌ها در مقابل سیاست‌های ظالمانه و زیاده‌خواهانه شیطان بزرگ مقاومت کرده‌اند، دشمنی‌ها و خباثت‌ها را متوقف و پیروزی‌های بزرگ‌تری به دست آورده‌اند. عربستان و یمن، دو نمونه بارز این دو رفتار هستند.
 
سعودی‌ها، یکی از بزرگ‌ترین منابع نفتی جهان را دارا هستند که با وجود ثروت هنگفت، برای ادامه حیات، مثل یک کودک به دشمنان اسلام وابستگی دارند. نتیجه خرید‌های چند صد میلیارد دلاری تسلیحات آن‌ها از آمریکا این شده که ترامپ علی‌الدوام ریاض را تحقیر کرده و آل سعود را «گاو شیرده» یا کشوری که بدون حمایت آمریکا حتی دو هفته هم دوام نمی‌آورد خطاب می‌کند. اگر قرار بود که با این حجم بی‌سابقه از خرید تسلیحاتی که به اعتبار آمارها، ریاض را در صدر کشور‌های خریدار سلاح در جهان قرار داده، عربستان تا این حد بی‌ثبات باشد، به‌صرفه این بود که هیچ سلاحی نخرند و طی قراردادی، صفر تا صد تأمین امنیت خود را به آمریکا بسپارند، بدون اینکه میلیارد‌ها دلار برای خرید سلاح هزینه کنند.
 
واقعیت این است که رژیم کودک کش سعودی و یار غار صهیونیست‌ها نه از وحشت عدم امنیت، بلکه به دلیل فقدان آزادگی و شرف به دامن واشنگتن پناه برده و مردم یمن نه به دلیل احساساتی شدن، بلکه به علت حفظ شرافت و مقابله با زورگویی و زیاده‌خواهی پدرجد تروریست‌ها در برابر متجاوزین سینه سپر کرده است. به عبارت ساده‌تر، «هر ملتی که برای شرف خود، برای هویت خود، برای انسانیت خود ارزش قائل است، وقتی ببیند یک‌چیزی را می‌خواهند به او تحمیل بکنند، مقاومت می‌کند، امتناع می‌کند، ایستادگی می‌کند.» (مقام معظم رهبری- ۱۴ خرداد ۹۸)

۳. مردم کشورمان در ظاهر، تحت تحریم و فشار قرار دارند یا ملت یمن، فلسطین و هر کشور مقاوم دیگر، آماج مخالفت‌ها و توحش مدرن غرب قرارگرفته و خسارت‌ها متحمل شده یا قربانی داده‌اند، اما طبق وعده الهی، اهل حق، دست‌آخر، میوه صبر و استقامت خود را خواهند چشید. اصلاً همین خصومت ورزی اهل باطل، نشانه حقانیت ایران اسلامی و محور مقاومت به شمار می‌آید.
 
آنالیز جبهه مخالفان نشان می‌دهد که این دسته، از منفورترین و مغضوب‌ترین کشور‌های دنیا هستند و عصبانیت آن‌ها از ایران و متحدانش به تعبیر «نوآم چامسکی»، اندیشمند برجسته آمریکایی به دلیل «مقاومت موفقیت‌آمیز» جمهوری اسلامی است.
 
به‌بیان‌دیگر، اگر روزی فرا برسد که دشمنان، ثناگوی سیاست‌های کشور شوند و مجیز جبهه مقاومت را بگویند، نشانه خرسندی آن‌ها و اعوجاج و انحراف ماست، لذا صدای فشرده شدن دندان‌های آن‌ها از روی غیظ و عصبانیت، مهر تأییدی بر درستی راهی است که در حال طی کردن آن هستیم؛ و بالاخره اینکه مقاومت نه‌تن‌ها راهبردی برای صیانت از مؤلفه‌های شرافت و عزت و کیان امت اسلامی است، بلکه روشی برای غلبه بر حریف است.
 
امروز استعمار نوین و اقمارش در منطقه و جهان، در سراشیبی سقوط قرار دارند و مقاومت در قله ایستاده است. آمریکا که زمانی یک تشر و تهدیدش برای تسلیم شدن کشور‌ها کافی بود، در برهه کنونی از مرحله تهاجمی وارد فاز دفاعی شده و حتی توان کمک به تروریست‌های اجاره‌ای خود در سوریه و منطقه را ندارد، چه رسد به لشکرکشی و جنگ‌افروزی.
 
خطای محاسباتی دشمن این است که گمان می‌کند استقامت و پایداری جمهوری اسلامی با تطمیع و تحریم قابل شکست است، درحالی‌که پیروزی‌ها و تداوم راه انقلاب، نشانه‌ای بزرگ از موفقیت ایران اسلامی و غلط بودن محاسبات آمریکاست که به‌زودی شاهد نتایج آن در منطقه و جهان خواهند بود. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: حمایت
ارسال نظرات