۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۰۹۴۹۸

راهپیمایی‌ بازگشت برای برگزاری تظاهرات با شعار «نَه به الحاق کرانه باختری»

راهپیمایی‌ بازگشت برای برگزاری تظاهرات با شعار «نَه به الحاق کرانه باختری»
کمیته راهپیمایی‌های بازگشت در فراخوانی ضمن مردود دانستن اظهارات سفیر آمریکا درباره کرانه باختری، از فلسطینی‌ها خواست به صورت گسترده در تظاهرات هفته جاری شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «کمیته راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره» در فراخوانی از فلسطینی‌ها خواست جمعه هفته جاری به صورت گسترده در تظاهرات نوار غزه  با عنوان «نه به الحاق کرانه باختری» شرکت کنند.

بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی «الرساله»، در این بیانیه اظهارات اخیر «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی درباره کرانه باختری مردود و تأکید شده است، سیاست‌های آمریکا منجر به«تجاوز آشکار» به حقوق ملت فلسطین شده است.

کمیته مذکور از تمام ملت فلسطین درخواست کرد در مقابل توطئه آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» و پیامدهای آن بایستند؛ طرحی که هدف آن نابود موجودیت فلسطینی‌ها و کنار زدن حقوق آنها از جمله «حق بازگشت» است.

در ادامه این بیانیه از کشورهای عربی خواسته شده موضعی متحد در مقابل «طرح‌های مشکوک» اتخاذ کنند و در ادامه بر رد نشست اقتصادی بحرین تأکید شده است.

فریدمن شنبه هفته جاری در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که تل‌آویو حق دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را به خود ملحق کند.

جنبش فتح و جهاد اسلامی فلسطین و برخی از گروه‌های مقاومت این کشور اظهارات  سفیر آمریکا را محکوم کرده‌اند و آن را به مثابه نابودی کامل مذاکرات سازش و در راستای اجرای معامله قرن دانستند.

«صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی نیز اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات