۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۸۴۰
امام جمعه همدان:

آمریکا بارها ثابت کرده غیر قابل اعتماد است

آمریکا بارها ثابت کرده غیر قابل اعتماد است
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تاریخ تعاملات کشورهای اسلامی با غرب نشان داده که غرب از دوران صفویه به بعد در هیچ جای تاریخ به معاهداتش عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به حضور نخست وزیر ژاپن در ایران یادآور شد: مسئولان ما باید بدانند که هدف آمریکا از مطرح کردن و ارسال پیام های مختلف معطل کردن ایران است تا در انتخابات خود از آن استفاده کنند.

وی افزود: نباید هیچ گاه به دشمن اعتماد کرد چرا که دولت آمریکا خود را دولتی نشان داده است که تنها هدفش فریب و خدعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر این که غرب در هیچ یک از مذاکرات خود به معاهداتش عمل نکرده است یادآور شد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ملت بدون مذاکره هم پیشرفت خواهد کرد و اروپایی ها هم غیر قابل اعتماد هستند.

وی تصریح کرد: برجام را باید نمونه‌ای از معاهدات غرب دانست که نشان داد مذاکره سبب پیشرفت کشور نمی‌شود چرا که علیرغم زحمات دولت در برجام طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکردند.

امام جمعه همدان جواب مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن را دارای پنج جمله کلیدی دانست و گفت: شاید در تاریخ دنیا کشوری را سراغ نداشته باشیم که رهبر آن با این ادبیات و قدرت با فردی که خود را ابرقدرت می‌داند صحبت کرده باشد.

وی یادآور شد: رهبری در فرمایشات خود عنوان کردند آمریکا صداقت ندارد و هیچ عاقلی وارد مذاکره با این کشور نخواهد شد و طبق فرمایشات رهبری تجربه تلخ گذشته را هیچ گاه تکرار نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که احتمال دارد دشمن بخواهد فشارهای بیشتری بر کشور وارد کند اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که مقصر مشکلات اقتصادی را جریان انقلابی معرفی کند در حالی که عامل مشکلات، تحریم‌ها دشمنان علیه ایران است.

وی خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم در دام این جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن وارد نشویم زیرا دشمن در تلاش است خود را حلال مشکلات نشان دهد اما جریان انقلابی در کشور مانع این کار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: اگر وارد مذاکره شویم تجربه‌های تاریخی و واقعیت عالم سیاست به ما نشان خواهد داد که نه تنها مذاکره ما با آمریکا طولانی خواهد بود بلکه هیچ گاه تحریم‌ها لغو نخواهد شد.

امام جمعه همدان به برجام و بدعهدی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا اگر به دنبال اجرای تعهدات خود بود به برجام عمل می‌کرد اما در ان نیز به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد.

امام جمعه همدان امریکا را غیر اعتماد عنوان کرد و گفت:در تاریخ تعاملات کشورهای اسلامی با غرب، از دوران صفویه تا به امروز غرب در هیچ جای تاریخ به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی در پایان تاکید کرد: رشد کشور نباید معطل مذاکرات شود چرا که دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد و اگر آمریکا واقعا به دنبال تعاملات است در اولین گام باید به خاطر اتفاقاتی که از سال 1332 علیه ایران انجام داده است از ملت ایران عذرخواهی کند./979/د102/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات