۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۰۹۸۷۷
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

دل مشغولی فراوان سبب مضاعف شدن غصه می شود

دل مشغولی فراوان سبب مضاعف شدن غصه می شود
حجت الاسلام لقمانی گفت: کسانی که دل مشغولی فراوان دارند، غصه آن ها هم مضاعف خواهد شد. نمونه آن، کسی است که بیش از یک بار ازدواج کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد لقمانی غروب جمعه در ادامه سلسله جلسات پرسمان دینی که هر روز در محل صحن جمهوری اسلامی بارگاه منور رضوی برگزار می شود، با اشاره به رموز آرامش و متانت در زندگی، اظهار کرد: امام صادق(ع)‌ در روایتی فرمودند آرامش در سبکی بار زندگی است و کسانی که در سنگینی بار زندگی به دنبال آرامش باشند، آن را پیدا نخواهد کرد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: انسانی که اهل فکر و اندیشه است، از هر موضوعی که ببیند، عبرت می گیرد. فرزند یکی از علمای قم نقل می کرد «من در محل کارم با افرادی مواجه بودم که به خاطر مال دنیا بسیار عصبانی می شدند. با خودم اندیشیدم و دیدم ذات مالی که بخواهد فراتر از تلاش انسان به دست آید، آرامش را از زندگی خواهد گرفت.»

وی تأکید کرد: تکه ای نان خوردن با آرامش، بهتر از تکیه زدن به اریکه قدرت در شرایط فاقد آرامش است. انسان مسلمان باید به روح خود هم فرصت رشد بدهد که بهترین شیوه آن وقت گذاشتن برای اعمال عبادی است.

حجت الاسلام لقمانی افزود: خداوند خطاب به دنیا فرموده «یا دنیا أخدمی مَن خدَمنی» یعنی ای دنیا در خدمت کسی باش که در خدمت من است. رمز موفقیت زندگی کسانی که کم می دوند اما زیاد به دست می آورند، همین مسأله است. کاری که گاهی شش ماهه انسان را به موفقیت می رساند، با یک الهام قلبی الهی می تواند یک روزه انجام شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی یادآور شد: کسانی که دل مشغولی فراوان دارند، غصه آن ها هم مضاعف خواهد شد. نمونه آن، کسی است که بیش از یک بار ازدواج کند. امیرمؤمنان(ع) فرمودند «مَن أكثَرَ المَناكِحَ غَشِيَتهُ الفَضائح» یعنی کسی که زیاد نکاح کند، رسوایی او را فرا خواهد گرفت. از همین روست که در زیارت امین الله می خوانیم «مشغوله عن الدنیا بحمدک و ثنائک»‌ یعنی خدایا دل مشغولی من را حمد و ثنای خودت قرار بده.

وی ضمن تأکید مجدد بر آرامش انسان در قبال برقراری رابطه صحیح با پروردگار، خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «کسی رابطه بین خود و خدا را اصلاح کند، خدا رابطه او با دیگران را اصلاح خواهد کرد.» اگر انسان چشم و مال و اخلاقش پاک و خوب باشد، خداوند آنچنان رابطه اش را با مردم اصلاح می کند که همه از او به نیکی یاد کنند./861/پ203/ب1

ارسال نظرات