۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۰۱۴
حجت الاسلام والمسلمین بدری:

رسالت رفع آسیب های اجتماعی بر دوش نهادهای فرهنگی است

رسالت رفع آسیب های اجتماعی بر دوش نهادهای فرهنگی است
استاد حوزه علمیه گفت: حوزه های علمیه، مسؤولان فرهنگی و نهادهای ذیربط اعم از بسیج و کانون های فرهنگی باید بیش از پیش برای رفع آسیب های اجتماعی فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به لزوم پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی و مقابله با بی حجابی و عفت شکنی عمومی، گفت: موضوع حجاب یکی از اموری است که در جامعه اسلامی اهتمام به آن امری ضروری و لازم است.

وی در ادامه افزود: می توان به این دلیل که این جامعه بر اساس آموزه های دینی و مذهبی پرورش یافته است باید مودب به آداب اسلامی و تابع احکام و قوانین آن باشد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: افزون بر اهمیت این موضوع که یادآور شدیم، باید بدانیم جامعه ای که برخاسته از خون شهدا و انقلاب و نهضت خمینی است باید راننده لوکوموتیو باشد.

آسیب های اجتماعی حتی در صدد اشغال خانواده های مذهبی است

وی در ادامه ضمن پاسخ به بسترهای ایجاد زمینه های بدحجابی و عفت شکنی عمومی خاطرنشان کرد: موجب ملال خاطر است که چند سالی است موضوع ولنگاری فرهنگی و بدحجابی در خانواده های ایرانی رسوخ پیدا کرده و حتی شاهد ورود این پدیده به خانواده های مذهبی و عادی سازی این امر هستیم و اصلا خوشایند نیست.

حجت الاسلام والمسلمین بدری در خصوص ذکر عوامل بروز این پدیده گفت: مطمئنا کم کاری فضاهای آموزشی که متکفل این امر هستند و تبلیغات سوء مجازی و رسانه های غول ضد فرهنگی در شبکه های ماهواره مزید بر علت است.

حوزه علمیه وظیفه خطیری در رفع آسیب های اجتماعی دارد

حجت الاسلام والمسلمین بدری در پایان با اشاره به وظیفه دستگاه های فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه در راستای ترویج فرهنگ حجاب خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه، مسؤولان فرهنگی و نهادهای ذیربط اعم از بسیج و کانون های فرهنگی باید بیش از پیش فعالیت کنند و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید از حالت انزوا خارج شده و به فعالیت های خود رونق دهد و به فرامین و وظایف خود عمل کرده تا شاهد رفع و رجوع این قبیل آسیب ها باشیم./811/ت302/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات