۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۶۱۰۳۰۴
استاد حوزه علمیه:

حضرت عبدالعظیم حسنی فرزند تفکر ناب شیعی است + فیلم

حضرت عبدالعظیم حسنی فرزند تفکر ناب شیعی است + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای نسل جوان امروز ضروری است، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرزند تفکر ناب شیعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حلوائیان استاد حوزه علمیه، عصر سه شنبه به مناسبت شب رحلت شهادت گونه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شبستان امام خمینی(ره) این آستان مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهترین الگوی برای عاشقان و دلباختگان ولایت هستند.

وی مهمترین شاخصه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را ولایتمداری ایشان بیان کرد و ادامه داد: ایشان با ولایتمداری، راه رسیدن به سعادت را برای همگان ترسیم کردند.

حجت الاسلام حلوائیان با اشاره به اینکه نسب این محدث والامقام با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می رسد، عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرزند تفکر ناب شیعی است، امام صادق(ع) می فرمایند: هر کسی که خود را با تقوا پاک کند از ما اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه با تشبیه وجود و نهاد انسان به یک ظرف، اظهار داشت: ظرف به خودی خود دارای ارزش نیست بلکه ارزش و قیمت ظرف به محتوایی است که در درونش قرار دارد؛ وجود آدمی نیز چنین است انسان باید ظرف وجودی خود را پر از گوهر کند تا ارزشمند شود.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ظرف وجودی خود را از غیر خدا و اولیای الهی خالی کردند، ادامه داد: ایشان درون خود را از منیت، تکبر و خودخواهی ها پاک کردند برای همین ارزشمند شدند.

حجت الاسلام حلوائیان با اشاره به اینکه این محدث والامقام از محضر ملکوتی چهار امام معصوم(ع) بهره بردند، گفت: ایشان هرگز اسیر وجود جسمانی نشدند و جان خویش را مملو از آیات و روایات کردند، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جز کلام اهل بیت(ع) و فهم آیات الهی چیزی از خود به یادگار باقی نگذاشت.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی، عنوان کرد: طبق صریح روایات؛ ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هموزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) است، این روایت مبنی بر این است که جناب سیدالکریم خویش را شبیه به امام حسین(ع) کردند.

وی با بیان روایتی مبنی بر اینکه ثواب زیارت حضرت معصومه(ع) همانند ثواب زیارت قبر مطهر و پنهان حضرت زهرا(س) است، گفت: دختر جامعه امروزی ما نیز می تواند خود را به این مقام برساند و این زمانی محقق می شود که آینه تمام نمای حضرت زهرا(س) شود.

حجت الاسلام حلوائیان ادامه داد: تابلوی تبلیغات غرب شدن به معنای دور شدن از نور خاندان عصمت و طهارت(ع) است؛ خانواده باید همراه فرزندان، آنان را به نور انفسی اهل بیت(ع) نزدیک کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مشی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای نسل جوان امروز ضروری است، گفت: امروز فضای مجازی مملو از شبهات اعتقادی است؛ دشمن با این حجم از شبهه افکنی درصدد ضربه زدن به اعتقادات نسل جوان است، بر این اساس می طلبد نسل جوان راهی را که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیش گرفت و اعتقادات خود را به محضر امام معصوم(ع) عرضه کرد با کارشناس دینی در میان بگذارند تا گرفتار شبهات نشوند.

وی در پایان ادامه داد: مهمترین مشکل کنونی جوانان جامعه گرفتار شدن در شبهات اعتقادی است که می توان این شبهات را با شناخت توحید و مبانی اعتقادی برطرف کرد./813/پ210/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات