۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۱۰۳۱۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آیت الله بروجردی مذهب شیعه را از انزوا خارج کرد + فیلم

آیت الله بروجردی مذهب شیعه را از انزوا خارج کرد + فیلم
استاد انصاریان با اشاره به شاخصه های وجودی مرحوم حضرت آیت الله بروجردی تأکید کرد که ایشان با تعامل مثبت با علمای اهل سنت، مذهب شیعه را از انزوا خارج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله بروجردی شامگاه سه شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و سخنران برجسته حوزه های علمیه در این مراسم با اشاره به آیه «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودّاً» اظهار داشت: این آیه بر شخصیت حضرت آیت الله بروجردی تطبیق می‌ کند، چراکه او انسانی با ایمان و اهل عمل بود که محبت شان در دل همه قرار گرفت.

وی افزود: ایشان در دوران حیات خودشان در اصفهان مورد توجه اولیای الهی و بزرگان بود، در زمانی که حدود 10 سال نجف بودند مورد توجه اساتید شدند و عابدان آن شهر منبع محبت به ایشان بودند؛ حدود 30 سالی نیز که در بروجرد بودند مردم روی عشقی که به ایشان داشتند همان زمان از ایشان تعبیر به امام کردند و زمانی که حضرت آیت الله بروجردی به قم مهاجرت کردند احساس یتیمی می‌ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: مردم با همه وجود به ایشان ملتمس می‌ شدند و در 16 سالی که در قم بودند محبت ایشان به تمام دنیای اسلام پخش شد و بزرگان از فقهای اهل سنت دعای گوی این مرد بزرگ بودند و او را سرمایه بزرگی برای دین خدا می‌ دانستند.

وی تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله بروجردی شیعه را از انزوا بیرون آورد و پیروان اهل بیت(ع) که تا روزگار ایشان یک جمعیت کمی بود و برخی از مذاهب اهل سنت حتی شیعه را کافر می‌ دانستند، به جایی رسید که مفتی اعظم مصر به برکت وجود ایشان شیعه را به رسمیت شناخت و اعلام کرد که شیعه هم یکی از مذاهب اصلی اسلام به شمار می‌ رود.

این استاد تفسیر و حدیث حوزه در ادامه با اشاره به توکل منحصر به فرد مرحوم آیت الله بروجردی به خدای متعال اظهار داشت: هر موقع تلاش می کردند که به ایشان کمکی بکنند، ایشان قبول نمی کردند و می گفتند من تنها دستم را جلوی خدا دراز می کنم چراکه در طول عمرم هیچگاه مرا رها نکرده است.

وی افزود: ایشان در طول عمر 88 ساله خود فقها، مبلغان، اندیشمندان و مراجع علمی زیادی تربیت کردند و از این حیث نیز عمری با برکت داشتند تا جایی که حتی تا روز قبل از وفات نیز از تلاش برای کمک به دیگران غافل نبودند، امیداوریم مسیر این عالم ربانی و بزرگوار همچنان پرفروغ بماند و حوزه های علمیه بروجردی هایی برای آینده اسلام و انقلاب تربیت کند./1330/پ۲۰۲/ق

600

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات