۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۱۰۳۹۶
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ابتکارات رهبر انقلاب است

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ابتکارات رهبر انقلاب است
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ابتکارات رهبر انقلاب است، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی راه ایجاد تمدن نوین اسلامی را هموار می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، چهارشنبه در نشست علمی «تمدن نوین اسلامی در آیینه تقریب با تاکید بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب» که در دانشگاه مذاهب اسلامی با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: بیانات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب درباره تمدن اسلامی و توجه ایشان به مسائل نوظهور جهان معاصر بیانگر درایت و درک کامل ایشان از جامعه اسلامی است.

وی افزود: اخلاق دینی لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی و امت واحده است که این مهم با توجه به آیات قرآن کریم و فرامین الهی محقق می‌شود بنابراین تمدن نوین اسلامی نویدبخش اخلاق اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به اینکه بحث تقریب و وحدت از دیرباز در جوامع اسلامی به صورت ضعیف مطرح بوده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با توجه به مبانی مشترک مذاهب اسلامی به ایجاد تمدن نوین اسلامی تاکید دارند؛ بزرگترین منبع مشترک مذاهب اسلامی قرآن کریم است چرا که با عمل به آیات آن می‌توان جامعه را به نحو احسن اداره کرد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ابتکارات رهبر است، ابراز کرد: این نشان از هوشمندی و آینده‌نگری ایشان دارد؛ بسیاری از فیلسوفان داخلی و خارجی به نبوغ و آینده‌نگری حضرت آقا اعتراف می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم در ایجاد تمدن نوین اسلامی تولید فکر و نواندیشی است که رهبری در بیانات خویش از آن بهره بردند؛ اجرای کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در حوزه ها و دانشگاه‌ها از آن جمله است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاداندیشی مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی را هموار می‌سازد، ابراز کرد: تعصب بعضی عالمان متعصب سبب شده دین گرفتار عقب‌ماندگی شود، بنابراین حوزه‌های علمیه و دانشگاه مذاهب باید تلاش کنند تا مانع گسترش و ترویج تفکرات متعصبانه و قشری‌گری شوند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه همه باید در جامعه اسلامی با چشم مسلمان به یکدیگر نگاه کنند و با عمل به دستورات قرآن به سوی عزت و اعتلای امت اسلامی حرکت داشته باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب یک نظریه‌پرداز و فقیه نواندیش است که متاسفانه کمتر نسبت به این بعد ایشان توجه می‌شود، بنابراین بعد فقهی و حوزوی رهبر معظم انقلاب باید برای جهانیان معرفی شود.

وی ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی این آمادگی را دارد که نشست‌هایی حتی در خارج از کشور برپا کند و اندیشه علمی و فقهی و بعد نظریه‌پردازی رهبر معظم انقلاب را معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری خاطرنشان کرد: عدالت‌ورزی یکی از معیارهای تحقق تمدن اسلامی است که تنها با اراده و خواسته مردم اتفاق میفتد برای همین است که رهبری تاکید دارند با اعتماد به مردم به حرکت‌های مردمی تکیه شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات