۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۱۰۴۶۰
مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا مطرح کرد؛

فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا ویژه طلاب بین‌الملل

فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا ویژه طلاب بین‌الملل
حجت‌الاسلام‌ اخوی از فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) ویژه طلاب بین‌الملل خبر داد.

به گزارش خبرکزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌ اصغر اخوی به فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ویژه طلاب بین‌الملل اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مرکز مشاوره، برگزاری دوره تربیت مشاور بین‌الملل است که توسط مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و مدیر کل اداره هماهنگی امور طلاب غیر ایرانی نیز تأیید و تصویب شده تا دوره تربیت مشاور ویژه طلاب بین‌الملل سطح سه و شاغلان به رشته تحصیلی تعلم و تربیت در بخش بین‌الملل برگزار شود.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: طلاب فارغ‌التحصیل رشته تعلیم و تربیت جامعه‌المصطفی‌العالمیه(ص) و بنت الهدی نیز می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند.

وی، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی ویژه مبلغان و فعالان فرهنگی تبلیغی بین‌الملل را از دیگر فعالیت‌های مرکز برشمرد و افزود: فراخوان این دوره اعلام شده تا طلاب و مبلغان بین‌الملل، دوره‌های مهارت‌های زندگی و اصول و فنون مشاوره و مباحثی را که در کشورهای خود به آن نیاز دارند، فرا بگیرند و به عنوان مبلغ و فعال فرهنگی و یا استاد از یک سری اصول و فنون اولیه برخوردار باشند تا بهتر بتوانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و اولین بخش آن با عنوان اصول و فنون مشاوره در فروردین ماه برگزار شده است.

حجت‌الاسلام‌ اخوی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مرکز مشاوره ویژه طلاب بین‌الملل، برگزاری جلسات و نشست‌های عمومی در حوزه خانواده، مهارت‌های زندگی، همسرداری، همسرگزینی، فرزندپروری و غیره است تا با نگاه اسلامی به این موضوعات ورود پیدا کنند و اطلاعات دانشی و کاربردی در این زمینه داشته باشند تا تحولی در بخش بین‌الملل ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اگر طلاب بین‌الملل در دوره‌های تربیت مشاور شرکت کنند و با مباحث روانشناختی آشنا شوند، به زبان قوم خود مشاور خواهند بود و می‌توانند افرادی را در این زمینه پرورش دهند که کاری بزرگ، ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: حتی اگر هر کشوری یک مشاور بومی داشته باشد، می‌توانند در این مجموعه به ما کمک کنند و یا در حوزه تخصصی در کشور خود وارد شوند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات