۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۵۳۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

فضای مجازی ظرفیتی عظیم و کاربردی برای تبلیغ دین است + فیلم

فضای مجازی ظرفیتی عظیم و کاربردی برای تبلیغ دین است + فیلم
استاد حوزه علمیه فضای مجازی را ظرفیتی عظیم و کاربردی برای تبلیغ دین دانست و گفت: با حضور و فعالیت در فضای مجازی می توان هزاران مخاطب را جذب دین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان رییس هیات اندیشه‌ورز تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در اولین نشست تخصصی فرهنگی و بصیرتی دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران استان تهران که درحسینه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: برای موفقیت در امر تبلیغ دیگر نباید از مخاطب و شرایط صحبت کرد زیرا در عصر حاضر ابزارهای نوین پیشرفته زمینه و شرایط را برای تبلیغ مبلغ فراهم آورده است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ باید توانمندی خود را در عرصه های مختلف بالا ببرد، ابراز کرد: امروز هر طلبه ای می تواند به امر تبلیغ اهتمام داشته باشد؛ در محیط بانوان زمینه تبلیغ و بیان معارف الهی و پرداختن به اموری که مختص بانوان است فراهم شده بنابراین طلاب خواهر باید از این ظرفیت استفاده کنند.

رییس هیات اندیشه‌ورز تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به بیانیه گام دوم تاثیر مبلغات را در سبک زندگی جامعه بسیار مهم دانست و اظهار داشت: متاسفانه امروز طلاب در مقام تبلیغ دارای توانمندی بالایی نیستند و این امر به  دروس حوزه های علمیه برمی گردد، برای مثال طلبه در مدرسه علمیه یاد نمی گیرد که چگونه باید معاد را توصیف و آن را به جامعه منتقل کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه طلاب باید قادر باشند که محتوا را به مخاطب انتقال دهد، گفت: امروز با توجه به هجمه شبهات مردم غذای معرفتی لازم دارند از این رو طلاب باید برای امر تبلیغ تقویت شوند.

وی انسان ها را بسیار متفاوت دانست و ابراز کرد: اگر آدمی بداند انسان ها چقدر متفاوت هستند دیگر کسی را مورد سرزنش قرار نمی دهد، در امر تبلیغ تیپ شناسی بسیار حائز اهمیت است تا منجر به سرشکستگی و یا تکبر کسی نشود.

رییس هیات اندیشه‌ورز تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: امروز برخی با بیان و اجرای جزئیات سند 2030 می خواهند مردم را گمراه کنند در حالی که ما از جزئیات تبلیغ بی اطلاع هستیم؛ طلبه باید زمان شناس باشد، طلبه زمان شناس می تواند به هدایت دیگران اقدام کند.

وی لازمه تبلیغ را کسب مهارت دانست و اظهار داشت: این مهارت با برگزاری جلسات این چنینی کسب می شود، همچنین توجه به آیات قرآن کریم مهارت مبلغ را بالا می برد چرا که قرآن کریم کتاب تبلیغ است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همین که مبلغ معانی و مفاهیم قرآن را بلد باشد کافی نیست بلکه باید روشهای متفاوت را فرا بگیرد. در امر تبلیغ انسان باید به گونه ای مهارت کسب کند که بدترین انسان در مقابل او زانو بزند و بهترین ها از ظرفیت او بهره مند شوند.

رییس هیات اندیشه‌ورز تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران فضای مجازی اعم از پیام رسانها و شبکه های اجتماعی را مهمترین ظرفیت برای امر تبلیغ دانست و گفت: امروز باید از ظرفیت عظیم فضای مجازی برای امر تبلیغ نهایت استفاده و بهره را برد و حداقل طلاب باید بتوانند توییت بزنند. حضور و فعالیت در فضای مجازی می تواند هزاران مخاطب را جذب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران در سالهای اخیر پیشرفت های فراوانی در عرصه های مختلف تبلیغی داشتند حتی از برادران طلبه نیز پیشتاز بودند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات