۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۱۰۵۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فرمایشات رهبر معظم انقلاب همه معادلات آمریکا را برهم ریخته است + فیلم

فرمایشات رهبر معظم انقلاب همه معادلات آمریکا را برهم ریخته است + فیلم
آیت الله نمازی گفت: رهبر معظم انقلاب هر زمان آمریکا را خطاب قرار داده همه معیار‌ها و ملاک‌های دشمن را بر هم ریخته و آمریکا را گیج و سرگردان کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت مجاهد عارف سردار رشید اسلام شهید چمران و نامگذاری این روز به نام روز بسیج اساتید دانشگاه، گفت: شهید چمران الگوی مناسبی برای اساتید دانشگاه و حوزه است.

وی معرفت شناسی، تواضع، قدرت روحی، تعصب دینی و اسلامی، صلابت در برابر فرهنگ و نفوذ غرب را از مهمترین ویژگی‌های شهید چمران برشمرد و با اشاره به اینکه شهید چمران بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان است، افزود: اساتید باید ابعاد گوناگون شخصیت شهید چمران را برای دانش آموزان و نوجوانان و جوانان تحلیل و تفسیر کنند.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی نوه امام حسن مجتبی (ع) است که در عصر حیات خود چهار امام معصوم امام جواد (ع)، امام کاظم (ع)، امام رضا (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده است و زیارت ایشان معادل زیارت امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی از سوی امام خمینی (ه) بیان کرد: این نهاد در چهارده فرودین سال ۶۸ با سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد و آیت الله جنتی از سوی امام راحل به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب و معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در ۲۱ بند تدوین و ابلاغ شده است، ابراز داشت: مردم و مسؤولان با آشنایی با شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی از این سازمان مظلوم حمایت کنند.

آیت الله نمازی، سیاستگذاری، برنامه ریزیی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی، تأسیس و اداره مؤسسات آموزشی و مراکز دانشگاهی جهت تربیت مبلغان کارآمد و هنرمندان متعهد و مربیان دینی را از جمله وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و گفت: یکی از وظایف مهم دیگر این سازمان اعزام مبلغ به سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و اعزام مبلغ به خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز در سازمان تبلیغات اسلامی است با آنچه امام خمینی (ره) ابلاغ کرده است متفاوت است، ابراز امیدواری کرد مسؤولان به این سازمان مظلوم کمک کنند تا بتواند وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به سالروز سوء قصد و ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه سال ۶۰ در مسجد ابوذر تهران، گفت: منافقین قصد داشتند رهبر معظم انقلاب را از سر راه بردارند، اما تقدیر و تدبیر خدای سبحان چیز دیگری بود، چرا که یکی از وزنه‌های سنگین و مهم در مقابل جبهه نفاق بود.

آیت الله نمازی ابراز کرد: تقدیر و تدبیر خدا این بود که رهبرمعظم انقلاب برای آینده انقلاب و سکانداری سفینه انقلاب در دوران بعد از ارتحال امام خمینی (ره) زنده بماند و امروز با گذشت ۳۰ سال از دوران رهبری ایشان سکان کشتی انقلاب در دستان توانا و قدرتمند رهبری است و با شدت و قدرت به سوی اهداف عالیه انقلاب در حرکت است.

وی ادامه داد: امروز با اقرار و اعتراف تحلیگران برجسته دنیا که در رسانه‌های جهان نیز منعکس شده است آیت الله خامنه‌ای را مقتدرترین و محبوب‌ترین رهبر دنیا معرفی کرده اند و این حرف از ما نیست که از روی تعصب زده شود بلکه اظهار نظر غربی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اخیرا نیز در پاسخ به نامه ترامپ رییس جمهور آمریکا خطاب به نخست وزیر ژاپن فرستاده آمریکا می‌فرماید، ترامپ در جایگاهی نیست که به ملت ایران پیام بدهد و ملت ایران اعتمادی به ترامپ و دیگران ندارد.

به گفته وی، موضع گیری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه ترامپ رییس جمهوری آمریکا در رسانه‌های غربی و آمریکایی بازتاب وسیع و گسترده‌ای داشت.

آیت الله نمازی اظهار داشت: رهبر معظم هر زمان رییس جمهور آمریکا را خطاب قرار داده سخنانشان نقش یک بمب اتم را در دنیا داشته و همه معیار‌ها و ملاک‌های دشمن را بر هم ریخته به طوریکه آمریکا در برخورد با ایران گیج و سرگردان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به حادثه تلخ و سنگین انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از مقامات و شخصیت‌های برجسته نظام و نامگذاری این هفته با عنوان هفته قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضا در جامعه نقش مهم و بی بدیلی دارد و هیچ دستگاهی نمی‌تواند جایگزین آن شود.

آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه سلامت و قانونمداری و عدالت محوری دستگاه قضا عامل سلامت و اجرای عدالت در جامعه می‌شود، اظهار داشت: دستگاه قضا در یک کشور معیار سلامت است و جامعه‌ای سالم است که دارای دستگاه قضایی سالم و مقتدری باشد.

وی افزود: اگر دستگاه قضا سالم باشد وضعیت عمومی جامعه و کشور از جهت برخورداری از عدالت و دوری از تبعیض و ستم و اجحاف و تجاوز و غصه‌های بزرگ بشری سالم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به فرا رسیدن پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: اعتیاد یکی از بلا‌هایی است که دامن گیر جامعه بشری و تهدید جدی برای نوجوانان و جوانان است و باید مراقب باند‌های تبهکار و جنایتکار باشند و از هم نشینی با دوستان آلوده پرهیز کنند و بدانند سیگار آغاز راه اعتیاد است.

آیت الله نمازی از خانواده‌ها خواست تا ضمن مراقبت از نوجوانان و جوانان خود، محیط خانواده را برای آنها سالم نگهدارند و چنانچه خود گرایش به سیگار دارند به آرامی و تحت نظر پزشک متخصص ترک کنند چرا كه نوجوانان و جوانان امانت‌های الهی نزد پدر و مادر هستند و آنها را باید خوب تربیت کنند./۱۳۰۷/پ202/ب1
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات