فعالیت های تبلیغی جهادی در حد وسیع اطلاع رسانی شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
حجت الاسلام علی کلاته مدیر مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان در این نشست با اشاره به این که سازمان های تبلیغی در کشور غالبا حرکت به هنگامی ندارند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب 22 بهمن بیانیه دادند و هفته بعدش فرمودند که مراقب باشید دیر نشود، یعنی سازمان ها نیازمند به اداره حرکت به نگام هستند.
وی افزود: معنا ندارد ولی امر مسلمین سخنی بفرمایند ولی هیچ کس توجهی نداشته باشد، در این سیل اخیر که تهدید موجود تبدیل به فرصت شد به این دلیل بود که طلبه ها به هنگام به آق قلا و معمولان و پلدختر رفتند که این حرکت باید در موارد دیگر نیز تقویت شود.
مدیر مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان عنوان کرد: باید از ماه مبارک رمضان برای ماه محرم و صفر برنامه داشته باشیم، واقعا گروه های تبلیغی چه زمانی در سازمان ها تشکیل شد؟ الحمدلله در کف میدان اتفاق افتاد، ولی چرا گروه های تبلیغی باید الان جان بگیرند؟ در حالی که پنج سال پیش به ما بهایی داده نمی شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که سخنرانی مکتوب و چند رسانه ای و پرده خوانی و فلش هم دیگر جواب نمی دهد، گفت: الان هم باید قالب ها، محتواها و ابزارها تغییر کند، برای این مسأله آرزو داریم که شما دستور بدهید و از گروه های تبلیغی بخواهید و ما نیز پای کار بیاییم.
حجت الاسلام کلاته اضافه کرد: اگر می خواهیم تبلیغ در آینده رشد کند باید حرکت به هنگام داشته باشیم، چرا گزارش رسانه ای از مراکز تبلیغی داده نمی شود و کارهای بزرگی که صورت می گیرد هیچ کس خبر ندارد و به راحتی برخی می گویند هیچ کس دیگر پای منابر نمی آید، در حالی که هنوز مردم به مسجد و منبر و تبلیغ علاقه دارند.
وی با اشاره به شرکت بیش از 10 هزار نفر در برخی مجالس ماه مبارک رمضان و پای منابر مبلغان خاطرنشان ساخت: ما گاهی به صورت کوه کار می کنیم ولی به اندازه کاه اطلاع رسانی نمی کنیم که امیدواریم هم خوب کار کنیم و هم در این زمینه ها اطلاع رسانی دقیقی نیز از سوی سازمان های مربوطه نسبت به این فعالیت ها صورت بگیرد./1330/پ202/ب1