۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۱۰۸۳۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

مومن هرگز از مسیر حق منحرف نمی شود

مومن هرگز از مسیر حق منحرف نمی شود
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انسان مومن هرگز از مسیر حق منحرف نمی شود، گفت: مومنان در قیامت کافران را به استهزا می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در مسجد دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در سوره مطففین به اهل ایمان می فرماید خودتان را آماده کنید شما در دنیا چهار متلک خواهید شنید.

وی با اشاره به چهار متلک، ادامه داد: مجرمان در دنیا مومنان را مورد تمسخر قرار می دهند و به آنها می خندند، هنگام عبور از کنار آنان با غمزه چشم به آنان نگاه می کنند، زمانی که برمی‌گردند کنار باند و حزب خودشان رفتار مومنان را مسخره کرده و آنان را منحرف و بی عقل خطاب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند خطاب به بدکارانی که مومنان را مسخره می کنند می فرماید: روزی خواهد رسید که اهل ایمان در قیامت به کفار و بدکاران خواهند خندید.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: انسان اگر فهمید کاری حق است باید آن را انجام دهد و در مسیر حق نباید چیزی مانند فحش، موج، ناسزا، متلک و کاریکاتور آدمی را از گام نهادن در مسیر حق باز بدارد.

وی با اشاره به خاطره ای از شهید بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی روزی نزد امام خمینی(ره) رفت و گفت طرفداران بنی صدر بالاترین توهین ها را به من نثار می کنند و می گویند «بهشتی بهشتی طالقانی را تو کشتی» امام راحل با شنیدن این سخن خطاب به شهید بهشتی فرمودند: اگر مردم دنیا به من فحش دهند و یا در حق من دعا کنند در من اثری ندارد؛ انسان باید به این مرحله برسد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: روزی شهید بهشتی از من پرسید آقای قرائتی از کی به فکر تخته سیاه افتادی؟ گفتم در حوزه علمیه آخوندهای گوناگونی مانند آیت الله، وعاظ، فیلسوف، عارف، منبری، دفتر عقد و ازدواج وجود دارد اما آخوند اطفال نبود از این رو من تصمیم گرفتم مبلغ برای کودکان باشم برای همین اولین آخوند با تخته سیاه شدم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات