۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۱۰۹۰۲
حجت الاسلام کیانی مطرح کرد؛

خسارت وارده به ۵۵ طلبه برادر خوزستانی در حادثه سیل اخیر

خسارت وارده به ۵۵ طلبه برادر خوزستانی در حادثه سیل اخیر
معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: ۵۵ طلبه برادر در بحران سیل دچار آسیب دیدگی منازل مسکونی و یا آسیب‌های جسمی شدند.
حجت الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از شناسایی طلاب برادر سیل زده خوزستانی خبر داد و گفت: ۵۵ طلبه برادر در بحران سیل یا دچار آسیب دیدگی منازل مسکونی و یا اینکه در جریان کمک رسانی به سیل زدگان دچار آسیب‌های جسمی شدند.

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه لوازم زندگی بسیاری از طلاب در جریان سیل اخیر آسیب دیدند، عنوان داشت: با کمک خیران در ماه مبارک رمضان ۵۵ بسته غذایی به ارزش ۱۵ میلیون در میان ۵۵ طلبه برادر خوزستانی توزیع شد ضمن اینکه در بحث ساخت و ساز منازل طلاب سیل زده، کمک‌هایی از سوی طلاب سراسر کشور به همت شورای عالی نهاد‌های حوزوی جمع آوری و میان طلاب استان‌های سیل زده توزیع شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کمک‌های ناچیز تاحدی برای کاستن از درد و رنج‌های طلاب سیل زده مثمرثمر بود، افزود: در شب عید فطر طلاب سوری جامعه المصطفی به حوزه علمیه استان رسید که در میان خانواده‌های محروم و آسیب دیده توزیع شد، ناگفته نماند کمک‌های خیران و طلاب سراسر کشور به ستاد کمک‌های مردمی بالغ بر صد‌ها میلیون تومان بود که در غالب اقلام مورد نیاز توزیع شد.

حجت الاسلام کیانی به برگزاری طرح تربیت نخبه علمی و انقلابی با همکاری معاونت امور طلاب استان و کانون‌های نخبگان بنیاد کرامت امام رضا (ع) برای دختر خانم‌های پایه هفتم و هشتم اشاره کرد و افزود: طرح شامل برنامه‌های نخبه پروری، تربیتی و مشاوره‌ای است که کلاس‌های ریاضی، هوش، علوم تجربی، پرورش و خلاقیت در کنار آزمون‌های جامع علمی کشوری جزء برنامه‌های در نظرگرفته شده برای نخبه پروری است.

وی با اشاره به اینکه در بحث برنامه‌های تربیتی شاهد برگزاری کلاس‌های قرآن، اندیشه‌های دینی، احکام، اخلاق و برگزاری اردو‌های علمی و تفریحی هستیم، گفت: استعدادسنجی، مشاوره تحصیلی، مشاوره والدین و کارگاه‌های تربیتی در برنامه مشاوره‌ای مورد توجه قرار گرفتند، البته فرزندان طلاب که معدل بالای ۱۹ دارند، نام نویسی بصورت رایگان صورت گرفت./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات