۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۱۰۹۳۸

فوت نوزادان فلسطینی به دور از آغوش مادر در پی محاصره غزه

فوت نوزادان فلسطینی به دور از آغوش مادر در پی محاصره غزه
نوزادان فلسطینی به دلیل عدم صدور روادید برای مادرانشان از سوی رژیم صهیونیستی، در بیمارستان فوت می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مادر فلسطینی اهل غزه در گفت‌وگو با شبکه روسی «راشاتودی» گفت که صهیونیست‌ها به واسطه منقضی شدن مجوز سفرش، به وی اجازه دسترسی به سه نوزاد تازه متولد شده بیمارش را ندادند و در عوض از طریق تماس تلفنی پی برده است که دو کودک بیمارش جان خود را از دست داده‌اند و چند ماه انتظار کشید تا بالاخره بتواند با مجوز اسرائیل دختر زنده‌ خود را ببیند.

طبق این گزارش، «هیبا سویلم» این زن فلسطینی 24 ساله بعد از آنکه دچار درد زودهنگام زایمان شد، از رژیم صهیونیستی مجوز خروج از غزه و سفر به قدس را دریافت کرد و سه نوزاد با کمبود وزن شدید خود را در بیمارستان «المقاصد» به دنیا آورد.

با اینحال، صهیونیست‌ها به وی اجازه ندادند تا در کنار نوزادان خود بماند زیرا مجوز سفر وی منقضی شد و بنابراین مجبور شد کودکان خود را در بیمارستان رها کند.

هیبا به راشاتودی گفت:‌« به آنها گفتم که حداقل اجازه دهند برای شیردادن به نوزادان در آنجا بمانم و آنها گفتند خیر».

وی ادامه داد:« شروع به گریه کردم. ترک کردن آنها برایم آسان نبود. نمی‌دانستم زنده می‌مانند یا می‌میرند و باحالی خراب به خانه بازگشتم».

راشاتودی نوشت، در نتیجه زمانیکه دو نوزاد جان خود را از دست دادند، هیبا در کار آنها نبود و از طریق تلفن به مرگ آن دو پی برد و نوزاد سوم چندین ماه دور از والدینش در بیمارستان به سرمی‌برد تا اینکه مقامات رژیم صهیونیستی مجوزی را برای خانواده‌اش صادر کردند تا کودک خود را از بیمارستان مرخص کنند.

«غدا مجدله» که برای سازمان غیرانتفاعی پزشکان کار می‌کند به راشاتودی گفت که هیچ زمانبندی مشخصی برای صدور مجوز صهیونیست‌ها برای مردم غزه برای سفر به فلسطین اشغالی برای اهداف پزشکی وجود ندارد و برخی اوقات ممکن است یک ماه و برخی اوقات ممکن است یکسال زمان ببرد.

اواخر اردیبهشت ماه بود که گزارش‌هایی درباره مرگ یک دختر پنج ساله فلسطینی به نام «عایشه اللولو» منتشر شد که صهیونیست‌ها خانواده‌اش را از همراهی او در سفرش برای درمان منع کرده بودند.

این کودک پنج ساله به دلیل تومور مغزی تحت عمل جراحی در بیمارستان‌های قدس قرار گرفته بود و به دلیل دوری از والدینش بسیار گریه می‌کرد.

عایشه دو هفته قبل از مرگش، از بیمارستان قدس به بیمارستانی در غزه منتقل شد و جان خود را از دست داد.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات