۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۱۱۰۲۷
حجت الاسلام مهدوی:

تبلیغ دین، وظیفه ای همگانی است

تبلیغ دین، وظیفه ای همگانی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تبلیغ را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: از راهبردهای مهم تبلیغات اسلامی مردمی‌ سازی تبلیغ دین است.

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت تبلیغ اشاره و عنوان کرد: ابلاغ و تبلیغ دین به ‌معنای اجبار و تحمیل دین نیست، تبلیغ دین به این معناست که انسان با عقل، فطرت و تجربه بشری خود به مرحله ای از درک برسد که ایمان پیدا کند و عمل به آموزه های دینی تنها راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

وی افزود: به فرموده امام خمینی(ره) تبلیغات که همان شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی ها و نشان دادن راه گریز از آن است و از اصول بسیار مهم اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه مسأله تبلیغ فقط وظیفه روحانیان نیست و وظیفه ای همگانی است، اضافه کرد: شاید بخش مهمی از این وظیفه متوجه علما و روحانیان باشد اما راهبرد تبلیغ مانند امر به معروف و نهی از منکر است که شامل همه چیز می‌شود و متعلق به تمامی اعضای جامعه است و وظیفه ما این است که این مسأله مهم را به گوش همگان برسانیم تا تبلیغات دینی مردمی شود.

حجت الاسلام مهدوی تقویت جبهه فرهنگی انقلاب را ‌از اهداف کار سازمان تبلیغات عنوان کرد و گفت: الگو برای رسیدن به این هدف جبهه‌ای است نه سازمانی، به این معنی که نباید بخشی‌نگر باشیم بلکه همه سازمان‌ها باید با یک هم‌افزایی، هم‌گرایی و وحدت‌ رویه حرکت کنند تا بتوانند برای رسیدن به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهبردهای مهم سازمان مردمی‌ سازی تبلیغ دین است، عنوان کرد: حضور در فعالیت‌های اجتماعی از دیگر راهبردهای سازمان است.

وی جوان‌گرایی در حوزه تبلیغات و در جامعه هدف و یا در رده‌های مدیریتی و حضور در کارهای اجرایی را یکی‌ دیگر از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: جامعه زنان؛ محور دیگر راهبردهای سازمان تبلیغات است.

حجت الاسلام مهدوی بیان داشت: از مهم ترین جامعه هدف سازمان اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده است و در این راستا از ظرفیت های تبلیغاتی به بهترین شکل بهره مند می شویم./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات