۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۱۱۰۹۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

سرانه فرهنگی به طور بسیار محسوسی پایین است‌

سرانه فرهنگی به طور بسیار محسوسی پایین است‌
سعیدی گفت: متاسفانه سرانه فرهنگ در کشور به طور بسیارمحسوسی پایین است و حتی در بودجه کل کشور نیز از رقم بسیار ناچیزی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمداسماعیل سعیدی در دیدار با رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تأکید بر احیای پردیس های سینمایی تبریز، اظهار داشت: باید برای پردیس های سینمایی در کنار حوزه هنری قرار گیریم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه سرانه فرهنگ در کشور به طور بسیارمحسوسی پایین است و حتی در بودجه کل کشور نیز از رقم بسیار ناچیزی برخوردار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تأکید کرد: مهم ترین نکته فراموش شده در کشور عدم توجه کافی به مسئله فرهنگ است که زیربنای تمام امور در کشور محسوب می شود، باید در جهت ارتقای فرهنگ در کشور بسیار تلاش کرد.

محمداسماعیل سعیدی ضمن بازدید از پردیس فرهنگی سینمایی پردیس قدس، از عملکرد حوزه هنری استان هم در زمینه عمرانی و هم در زمینه فرهنگی تقدیر و قدردانی کرد و گفت: ظرفیت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در وادی فرهنگ ستودنی است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بالقوه استان در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری استان تأکید کرد و گفت: احیای مکاتب هنری تبریز نیازمند عزم جدی متولیان فرهنگی استان است.

سیدمحمدحسین بلاغی نیز در این دیدار با اشاره به بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز اظهار داشت: این پردیس در ظرف کمتر از سه سال بازسازی شد و پس از بازسازی این پردیس، فصل جدیدی از استقبال مردم از سینماها آغاز شده است.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه از ورود بخش خصوصی به بحث سینماداری در این استان استقبال می‌کنیم، ادامه داد: امیدواریم در کنار ورود بخش خصوصی به این زمینه، با اختصاص بودجه فرهنگی، شاهد ایجاد زیرساخت های فرهنگی بیشتری در استان شویم.

بلاغی با اشاره به عملکرد حوزه هنری استان در بخش فرهنگ اظهار کرد: تاکنون برنامه های متعددی در بخش های مختلف در حوزه فرهنگ برگزار شده و چندین کتاب و فیلم نیز تهیه و رونمایی شده است.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات